<BøNilzen> Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 I pc'en min har jeg en AMD XP2600 med en thermaltake Volcano 11 (Som skal ta opp til XP3200) Men den kommer fort opp i 50 grader eller mer, når jeg bare sitter og spiller musikk på Winamp, og jeg har viftehastigheten på fullt Er ikke dette litt vel varmt... Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det kommer jo an på hva slags vifte og om du har nok luftgjennomstrømming, og om du har riktig mengde goop(kjølepasta) på det. Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Som sagt så går det an på vifte, men jeg tror den overlever... 50 grader er ikke enden, min venn sin kan man steke egg med 62 grader, pågrunn av dårlig vifte, men den har jo overlevd et halvt år. Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 blackeyedragon skrev: Det kommer jo an på hva slags vifte Om du hadde lest hva han skrev først hadde du sett at han har en thermaltake volcano II. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Viften er ganske kraftig, og blåser 129 KubikkMeterTimen Jeg vet at den overlever, men det blir jo ikke mye overklokking ut av det med den temperaturen med original cpu Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 e_rik skrev: Om du hadde lest hva han skrev først hadde du sett at han har en thermaltake volcano II. Jeg mente det kan være noe galt med vifta... Har du riktig mengde goop på cpuen da. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har bare et kjempetynt lag på den Og PC-Alert viser at viften blåser 5400rpm hvis jeg stiller den på fullt, og det høres sånn ut også... Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det kan også hende at hovedkortet viser for høy temperatur. Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Enten så sitter ikke kjøler skikkelig på, eller så viser HK feil temp. Kjenn på kjøleribben om den er så varm som 50c .. Med mindre du kjører godt over 2v da.. da kan det fort bli varmt selv med den kjølern. Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvordan kjølepasta bruker du da Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Ikke grunn til å bekymre seg over temp føre den går over 70 grader og fremdeles er stabil... For AMD så klart Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har ikke kjent på kjøleribba, men systemet krasjer ofte hvis den kjører hardt. Jeg bruker kjølepastaen som fulgte med kjøleren. Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 BøNilzen,Du sier at pcalert viser at viften kjører på 5400 rpm...tt volcano11 kan bare kjøre på 4800 rpm max...noe er feil Lenke til kommentar
formann Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 "]BøNilzen,Du sier at pcalert viser at viften kjører på 5400 rpm...tt volcano11 kan bare kjøre på 4800 rpm max...noe er feil Hva en vifte er spesifisert til å kjøre, og hva den faktisk gjør varierer veldig. Jeg har feks to like glacialtech Igloo 2320, og den ene gjør 2900RPM, og den andre gjør 3300RPM .. Det er helt vanlig at det er litt variasjon akkurat der. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Synes ikke 50 grader under load var så gæærnt med luftkjøling jeg. Såsant det ikke er et superbråkende beist av en vifte da. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Tro meg, dette er et superbråkende beist av en vifte (synes nå jeg da) Og jeg har ikke klokket den noenting Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 "]BøNilzen,Du sier at pcalert viser at viften kjører på 5400 rpm...tt volcano11 kan bare kjøre på 4800 rpm max...noe er feil Det er når du bruker jumperen som gir "fullt" hele tiden. Det viste seg at når jeg bruker viftestyringen som følger med kjører den fortere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå