Gå til innhold

Spørsmål om Noroff's Nettverk og IT-Sikkerhet.

HesteHoven

Anbefalte innlegg

Hei.

Neste år skal jeg på IKT-Servicefag og etter det har jeg tenkt å gå Noroff's Nettverk og IT-sikkerhet.

Jeg bare lurer på en ting: Koster dette 98,000,- pr år? Eller for begge to? Dekkes bare 34,000 kr for dette året eller mer? Hvordan er det hvis jeg skal ta opp studentlån?

Det står også mulighet for ett tredje år, blandt annet Glamorgan University i Wales. Hvordan blir dette?

Noen som har studert i utlandet som kan fortelle meg litt om det? Altså søk på borgerskap og liknende?

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står "per studieår" så da er det nok per år ja.

Skolen pleier å ha noen rådgiver/utveksling kontor som trolig tar seg av mesteparten av papirarbeidet angående utveksling.

Tredjeåret i utlandet er nesten en must om du skal denne linjen ellers får du ikke en bachelor grad.

Blir egentlig litt småstusset over at folk vil betale for å gå på en privatskole når det finnes gode offentlige høgskole.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Elaborate..

Høgskolen i Oslo har f.eks. 3årig it-linje (hvor du har fag om både nettverk og datasikkerhet), og så kan du fortsette med 2årig master i nettverk og system administrasjon etterpå. Da får du en 5årig master NESTEN helt gratis (med hensyn til skolepenger). Du vil få en mye bedre utdannelse, og samtidig lære MASSE om nettverk og sikkerhet, og så kan du fortsett ut fra det utgangspunktet uten å ha 400K+ ekstra i studiegjeld.

Det er bare et mulig alternativ, men det er greit å ha med i tankene at du sparer temmelig mye penger på det, og det kanskje ikke er så dumt om du sku finne ut at nettverk ikke var helt din greie likevel. Da har du en generell 3årig it-utdannelse uansett uten å ha sløst bort masse skolepenger. Jeg endret selv fokus på hva jeg ville jobbe med i løpet av studietiden (Fra nettverk til programmering).

Lenke til kommentar
Elaborate..

Høgskolen i Oslo har f.eks. 3årig it-linje (hvor du har fag om både nettverk og datasikkerhet), og så kan du fortsette med 2årig master i nettverk og system administrasjon etterpå. Da får du en 5årig master NESTEN helt gratis (med hensyn til skolepenger). Du vil få en mye bedre utdannelse, og samtidig lære MASSE om nettverk og sikkerhet, og så kan du fortsett ut fra det utgangspunktet uten å ha 400K+ ekstra i studiegjeld.

Det er bare et mulig alternativ, men det er greit å ha med i tankene at du sparer temmelig mye penger på det, og det kanskje ikke er så dumt om du sku finne ut at nettverk ikke var helt din greie likevel. Da har du en generell 3årig it-utdannelse uansett uten å ha sløst bort masse skolepenger. Jeg endret selv fokus på hva jeg ville jobbe med i løpet av studietiden (Fra nettverk til programmering).

Hmm.. Ja!

Er nok bare meg som ikke har gjort nok research. Visste ikke det var slike linjer uten privatskole. Visste ikke engang at det var en privatskole.

Er ikke helt sikker på hvor jeg skal finne informasjon om slike ting for å være helt erlig. Rådgiveren på skolen kunne ikke gi så mange svar som jeg hadde håpet på.

Skal se meg litt rundt neste gang ;)

Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...