PrettyBoy Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hei, Trenger litt hjelp her folkens.. Litt om meg, er en utdannet regnskapskonsulent(NKI) Har 2 års jobberfaring. Nå har jeg lyst til å studere mer og har funnet to studier som kan være aktuelt for meg. Det ene er: http://www.uio.no/studier/program/samfokon-ba/index.xml Bachelorgrad i sammfunsøkonomi på UIO. Eller http://www.hio.no/Studietilbud/Bachelorstudier/Bachelorstudium-i-revisjonsfag Bachelorgrad i revisjon på HIO. Har ingen planer om å ta mastergrad i noen av disse fagene. Det jeg lurer på er hva kan man jobbe med? Hvor kan man jobbe? Hvordan er arbeidsmarkedet? Må jeg ha mastergrad for å få jobb? Håper på svar folkenzZz.. Lenke til kommentar
mjsol Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Dytter den her jeg...vurderer NKIs regnskapsskole Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Uten at jeg egentlig har peiling vil jeg anta at revisjonsfaget er langt mer praktisk rettet enn samfunnsøkonomi, som går under samfunnsvitenskap. Tipper det er tryggest å studere revisjon, i hvert fall hvis du ikke har tenkt å ta master. På den annen side, hvis du allerede har utdannelse og erfaring får du deg vel alltids en jobb av noe slag. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Med en bachelorgrad i samfunnsøkonomi har du lært "omtrent akkurat nok til å trekke feil konklusjoner".. Jeg er samfunnsøkonom fra UiO selv, og bachelorgraden er nesten mer som et forkurs til mastergraden enn en utdanning i seg selv. I og med at du ikke har tenkt å ta master, vil jeg tro at du får mer relevante jobber med revisjon (med forbehold om at jeg ikke aner noe om hvordan revisjonsstudiet er). Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Tusen takk for svar folkens, har allerede søkt og det ble 1prioriet revisjon i og med at jeg allerede har en regnskapsbakgrunn og jobberfaring. 2prioritet er samfunnsøkonomi, kan hende jeg tar master i revisjon etter endt studiet og det spørs også om jobben er villig til å sponse meg hehe.. Dytter den her jeg...vurderer NKIs regnskapsskole Jeg har tatt NKI regnskapskolen er fornøyd med det, har også tatt lønn og økonomilinjene.3år brukte jeg, og det er gaaaanske tøft, eller det var ganske tøft for meg fordi jeg jobbet på dagen og studerte da på kvelden, det er ingen klasseromsundervisning, du får oppgaver og innleveringer, dette må du selv ta tid til og siden det er på nett så er det veldig fort gjort å ta en titt på tubern eller face. Da mister man fort motivasjon. Lykke til Endret 15. april 2011 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå