Gå til innhold

føre enkelt regnskap i excel


Anbefalte innlegg

Hei. Har ingen erfaring med excel, men skal begynne å føre et enkelt regnskap. Skjønner ikke noe :blush:

 

jeg har 5 kolonner: (A) dato, (B) formål, ( C) inn, (D) ut, (E) saldo

 

noen som kan hjelpe meg med en formel som summerer fortløpende saldo nedover?

 

D2 skal trekkes fra E1 og regnes ut i E2 osv...

eller C5 skal legges til E4 og regnes ut i E5 osv osv...

 

takker for svar :thumbup:

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok klarer ikke å la være... så langt har jeg fra andre rad i E-feltet

 

=SUM($C$2:C4)-SUM($D$2:D3)

 

drar jeg denne nedover vil nåværende saldo vises i alle de cellene nedover... kan leve med det, men bør gå an å fjerne dette? får noen feilmeldinger men de går fint å fjerne uten synlige konsekvenser.

har absolutt ingen peiling på hva jeg driver med, men med litt klipp og lim fra diverse googlesøk går det sakte men sikkert...

med mindre noen vil hjelpe meg da? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...