theGunner76 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Hei. Har ingen erfaring med excel, men skal begynne å føre et enkelt regnskap. Skjønner ikke noe jeg har 5 kolonner: (A) dato, (B) formål, ( C) inn, (D) ut, (E) saldo noen som kan hjelpe meg med en formel som summerer fortløpende saldo nedover? D2 skal trekkes fra E1 og regnes ut i E2 osv... eller C5 skal legges til E4 og regnes ut i E5 osv osv... takker for svar Endret 4. februar 2011 av theGunner76 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Du klarer ikke gitarsolo før du har en slags ide om hva en skala er og hva en akkord er. Kjøp og les en nybegynnerbok i Excel, og øv litt. Det holder gjerne med de heftede i "Donald-format" hvis de er å få fremdeles. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 det er det som er greia. har ingen intensjoner om å spille gitarsolo. jeg vil bare ha gitaren for å kunne se på den. det regnskapet i excel er bare en bitteliten bit noe annet som vil ta myye av tiden min fremover hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 ok klarer ikke å la være... så langt har jeg fra andre rad i E-feltet =SUM($C$2:C4)-SUM($D$2:D3) drar jeg denne nedover vil nåværende saldo vises i alle de cellene nedover... kan leve med det, men bør gå an å fjerne dette? får noen feilmeldinger men de går fint å fjerne uten synlige konsekvenser. har absolutt ingen peiling på hva jeg driver med, men med litt klipp og lim fra diverse googlesøk går det sakte men sikkert... med mindre noen vil hjelpe meg da? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Noe slikt? ta vekk .txt i slutten av filen. Legg inn kasabeholdningen på linje en så fortsetter du bare nedover med inn og ut oppføringer nedover. Enkelt_regnskap.xlsx.txt Endret 7. februar 2011 av Qumad Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 fantastisk Qumad! takker og bukker! funker fjell den der!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå