Gå til innhold

Chelsea 0 - 1 Liverpool - Kamptråd


Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cmyrland setter yamas ut av spill med et solid og velskrevet innlegg. Pluss fra meg. Det eneste jeg stusset på er at du skrev at Liverpool sin "historie" er eldre, noe som naturligvis ikke stemmer, men jeg går utifra at du tenker på de to mest markante storhetstidene opp mot hverandre, så jeg kjøper den likevel.

 

En annen ting som er verdt å nevne er antall 2 plasser og fryktfaktor. Dersom du legger sammen antall 1 og 2 plasser, dvs år klubbene har vært med å kjempet om gull, er det over halve fotballhistorien.

 

Man måler ikke storhet i antall trofeer alene og uansett om Chelsea vinner ligaen 10 år rad så er de fortsatt en lilleputt i forhold de til originale storklubbene. Chelseas suksesses vil alltid være synonymt med juks, selv post Roman.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cmyrland setter yamas ut av spill med et solid og velskrevet innlegg. Pluss fra meg. Det eneste jeg stusset på er at du skrev at Liverpool sin "historie" er eldre, noe som naturligvis ikke stemmer, men jeg går utifra at du tenker på de to mest markante storhetstidene opp mot hverandre, så jeg kjøper den likevel.

 

En annen ting som er verdt å nevne er antall 2 plasser og fryktfaktor. Dersom du legger sammen antall 1 og 2 plasser, dvs år klubbene har vært med å kjempet om gull, er det over halve fotballhistorien.

 

Man måler ikke storhet i antall trofeer alene og uansett om Chelsea vinner ligaen 10 år rad så er de fortsatt en lilleputt i forhold de til originale storklubbene. Chelseas suksesses vil alltid være synonymt med juks, selv post Roman.

 

Jeg mente når de ulike storhetstidene startet, ja. :) Skal vi ta hele klubbhistorien må vi jo tilbake til 1892 og '78 for hhv LFC og Newton Heath, og det ble litt vel drøyt nå. Men Liverpool og United har vært med i engelsk toppfotball, selvfølgelig med downperioder, i over 100 år.

 

Og selvfølgelig er det langt flere ting som spiller inn enn pokaler. Jeg måtte bare begrense meg litt, ellers hadde jeg blitt sittende her resten av dagen :p

Lenke til kommentar

Åh, fy som jeg gleder meg til denne kampen!

 

Men er det noen som vet hvor jeg kan se den? Kan ikke satse på å finne en god stream for en så bra kamp!

 

Dersom 95 reflekterer alderen din kan du vel muligens gå på pub sammen med en voksen, eller kjøpe tilgang på tv2sumo.

 

Må jeg kjøpe sport uke for 99,- for å få tilgang på TV2sumo?

Lenke til kommentar

Åh, fy som jeg gleder meg til denne kampen!

 

Men er det noen som vet hvor jeg kan se den? Kan ikke satse på å finne en god stream for en så bra kamp!

 

Dersom 95 reflekterer alderen din kan du vel muligens gå på pub sammen med en voksen, eller kjøpe tilgang på tv2sumo.

 

Må jeg kjøpe sport uke for 99,- for å få tilgang på TV2sumo?

 

Aner ikke, har aldri brukt det selv, men jeg mener at det ihvertfall var mulig å kjøpe enkeltkamper for 35 kr i TL, vet ikke hvordan det er med PL.

Lenke til kommentar

Men det må da være koselig å leve på historien deres, L'Pool-supporters?

Håper egentlig at ManUre vinner ligaen, da har dere ikke mye å forsvare.

 

Av og til får man begrave stridsøksa og stikke en finger eller tre i jorda.

 

United og Liverpool har begge en massiv historie. Liverpool sin er noget eldre og kanskje derfor mindre relevant for de yngre i fotballverdenen, mens United sin har dominert fotballen siden innføringen av PL. Begge klubbene har legendariske managere, Shankly, Busby, Paisley, SAF, Dalglish... (United-folket får fylle inn flere, men SAF dekker jo snart 30 år av nyere fotballhistorie, så det er ganske mye dere har oppnådd under én mann..) Begge klubbene er bygget opp av lidenskap, kloke handler, godt omdømme og lokal forankring, og begge har sine tragedier som knytter supportere og klubben tettere sammen. Ingen av klubbene er bygget opp ved at det kom en styrtrik mann inn og støvsugde markedet for verdensklassespillere.

 

Liverpool og Manchester United har sjel, de har historie, pokaler eller ei.

 

Chelsea og City er kjøpelag. Hvorfor er de kjøpelag og ikke United og Liverpool? Fordi Chelsea var et middelmådig lag frem til 2003, og ville fremdeles vært det hadde det ikke vært for en viss russer med litt for mye penger. Han har drevet klubben svært uansvarlig økonomisk, selv om de prøver å stramme inn nå for tiden. Svært få av spillerne i Chelsea er hjemmedyrket, mens svært mange er hentet inn som ferdigutviklede spillere. Når fikk Chelsea gjennom et hjemmedyrket talent sist? Hvem er det som heier på Chelsea i dag? Jeg har hørt og lest flere historier om supportere som mistet interessen da Roman tok over. De supporterne som går rundt med Chelsea-drakt i dag kommer fra den tredje verden (ikke noe vondt om dem, men de hadde ikke et forhold til engelsk fotball før Roman kjøpte halve fransk koloni-afrika og østeuropa) eller er fjortiser som heier på Chelsea fordi de vant serien eller kjøpte en svinedyr spiller da de begynte å få interesse for fotball.

 

Liverpool og United har 36 seriemesterskap seg imellom siden 60-tallet og åtte europacuper av gjeveste sort. Chelsea har 4 seriemesterskap og *kremt* 0 europacuper. Liverpool og United har oppnådd det de har gjort uten økonomisk bloddoping. Chelsea har vunnet ett ligagull før bloddopingen tiltok. Når var det, Yamas? Ingen hjelpemidler tillatt.

 

Om United tar seriemesterskapet i vår kommer det selvfølgelig til å svi for oss helrøde, men det frarøver ikke oss de 18 titlene vi har eller de 5 europacupene vi har. Liverpool har fremdeles en langt større og mer sjelfylt historie enn Chelsea, og kommer alltid til å ha det. Hadde Chelsea klart å bygge laget slik som f.eks. SAF gjorde på slutten av åttitallet, slik Wenger gjorde på 90-tallet eller slik Shankly gjorde på 60-tallet hadde jeg ikke sagt noe på det, og hadde ønsket konkurransen velkommen. Måten Chelsea ble store på er æresløst og "juks". Med nok penger kan "alle" bli gode, se bare på Hoffenheim og Wigan. Hadde sågar Roman lagt frem en 10-15-års plan for hvordan Chelsea skulle bli gode, og begynt med å bygge en infrastruktur, et godt talentakademi og styrket laget og klubben bit for bit, litt sånn som QPR driver på, hadde jeg neppe hatt noen problemer med det. Det er en ærlig måte å drive klubben på.

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men: Jeg kommer aldri til å respektere Chelsea eller City, samme hvor mye de vinner. Derimot har jeg en voldsom respekt for Manchester United og Arsenal og kommer alltid til å ha det. Det betyr ikke at jeg ikke kommer til å delta i litt god, gammeldags skittkasting oss supportere imellom eller at jeg er glad i United, for det kommer du aldri til å høre meg si. Men jeg har respekt for det de har oppnådd, og det tror jeg er gjensidig i alle de "ekte" store klubbene.

 

Begrave stridsøksa? Hvem holder du med når du sier sånt tull?

 

ManUre har vel bare Evans som hjemmedyrka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/lad-opp-til-chelsea-liverpool-med-denne-videoen-3408662.html

 

Når dere klager og hyler og skriker og dramatiserer over at fotballen er slikt kjøpslagt, så må jeg bare minne dere på deres hjemmedyrka spillere.

 

Chelsea - Terry

ManUre - Evans

Arsenal - ? Det er jo bare Franskmenn der

Liverpool - Carragher og Kelly

 

Det er det. Finish.

 

Chelsea, City og Juventus og Real Madrid er kanskje økonomisk dopa. Synd for dere da :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...