Gå til innhold

Chelsea 0 - 1 Liverpool - Kamptråd


Varmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En Torres i toppform, er bedre enn både Suarez og Carrol. Nå har Torres slitt det siste året med skader. Husker jo under VM hvor dårlig det gikk for ham. Hvis han klarer å holde seg skadefri, noe som jeg håper på, kommer det til å bli en helt annen sak. Torres i toppform, Drogba i toppform = forsvaret kan likeså godt bare sette seg på benken.

 

En ekstremt god spiss, mot to gode spisser kan ikke ikke veies. Torres er mer målfarlig alene, enn de to andre. Jeg vet dere ikke går med på den, men jeg forstår at dere har problemer med å se ting i perspektiv når det kommer til Torres. Noe jeg respekterer.

 

Drar dette litt utenfor. Men for dere som husker det. Ronaldo er 1! mann, han kunne RIVE et helt forsvar i stykker med alt han gjorde da han var i PL, han gjør det forsovet fortsatt. Poenget er to personer ikke nødvendigvis gjør det bedre enn 1. Det er veldig mange faktorer som spiller inn når det kommer til den saken.

Min mening er i allefall at jeg ville heller ha hatt Torres på midt lag, isteden for Carrol og Suarez sammen. (Tatt i betraktning at alle er fit og ingen skader e.l.)

Lenke til kommentar

Ganske så nøytral når det kommer til Engelsk fotball, med unntak av at jeg ikke kan fordra Liverpool.

Jeg trenger ei å være Chelsea supporter for å se at Drogba og Torres i toppform er et giftig spisspar.

 

Men siden du lurer på mitt favorittlag, da utenfor Norge antar jeg, er det Barcelona.

Lenke til kommentar

En Torres i toppform, er bedre enn både Suarez og Carrol. Nå har Torres slitt det siste året med skader. Husker jo under VM hvor dårlig det gikk for ham. Hvis han klarer å holde seg skadefri, noe som jeg håper på, kommer det til å bli en helt annen sak. Torres i toppform, Drogba i toppform = forsvaret kan likeså godt bare sette seg på benken.

Jeg er uenig. For Liverpool er det mye bedre med to gode spisser enn én veldig god spiss. Dette gjelder jo vel og merke hvis Carroll og Suarez slår til greit nok, det er alltid en sjanse å ta. Torres var i store perioder fantastisk i Liverpool, men han viste også svakhetstegn, og da spesielt hyppige skadeavbrekk og perioder med dårlig form, og i disse periodene slet laget enormt fordi vi ikke hadde noen fullgode erstattere for Torres. Nå har vi to gode spisser som forhåpentligvis kan fungere sammen og utfylle hverandre, samtidig som man som regel alltid vil ha en av dem tilgjengelig når den andre skulle bli skadet eller suspendert. Vi trenger også flere offensive strenger å spille på, og i svært mange kamper ble det for lite med kun Gerrard og Torres som giftige spillere. Derfor er det bedre for Liverpool å ha to gode isteden for en veldig god, selv om det er liten tvil om at Torres er den beste av de tre. Suarez og Carroll er dog mer fremtidsrettet og laget kan bygges mer rundt dem for fremtiden, med tanke på at de er henholdsvis to og fire år yngre enn Torres. Totalt sett synes jeg Liverpool kom sterkere ut av vinduet enn vi var før, og gjorde en bedre handel enn Chelsea, men det gjør vel ikke så mye for dem siden de bare kan slenge rundt seg med Abramovich' lommebok uansett.

 

Torres og Drogba kan fort bli verdens beste spisspar, men det gjenstår også å se om de kan fungere sammen. Sleng på Anelka så har Chelsea en syk angrepsrekke, med forbehold om at de fungerer sammen, og det er langt ifra sikkert. På søndag ble hvert fall alle tre ødelagt av Liverpool, men de trenger jo nødvendigvis tid på seg så vi får se hvordan det blir.

 

En ekstremt god spiss, mot to gode spisser kan ikke ikke veies. Torres er mer målfarlig alene, enn de to andre. Jeg vet dere ikke går med på den, men jeg forstår at dere har problemer med å se ting i perspektiv når det kommer til Torres. Noe jeg respekterer.

Der kan jeg si det samme i retur - jeg forstår at du sliter med å se ting i perspektiv på grunn av ditt hat mot Liverpool. Og klart det kan veies. Får de to til et godt samarbeid og slår til i Premier League, så vil angrepsrekka vår komme sterkere ut av det enn når det kun var Torres, spesielt når man vektlegger skadeavbrekk og formsvikter, hvor man er mye mer sårbar med én mann. I fotball er mye et sjansespill så det gjenstår å se om det faktisk blir så, men i teorien vil jeg si at vi er sterkere på spissplass nå, og er således fornøyd så lenge Torres ville gå.

 

Drar dette litt utenfor. Men for dere som husker det. Ronaldo er 1! mann, han kunne RIVE et helt forsvar i stykker med alt han gjorde da han var i PL, han gjør det forsovet fortsatt. Poenget er to personer ikke nødvendigvis gjør det bedre enn 1. Det er veldig mange faktorer som spiller inn når det kommer til den saken.

Min mening er i allefall at jeg ville heller ha hatt Torres på midt lag, isteden for Carrol og Suarez sammen. (Tatt i betraktning at alle er fit og ingen skader e.l.)

Det er din mening, og ingen problemer der. Mange vil dog si at Man Utd egentlig kom styrket ut av det når Ronaldo gikk, fordi andre tar mer ansvar og står frem, og Ronaldo også hadde svakheter i spillet sitt som ble borte når han forsvant. Klart han er en fantastisk spiller, men det var riktig av Man Utd å selge til £80M.

 

Konklusjonen vil uansett, Carroll/Suarez eller Torres, være at klubben er tjent med å selge unna spillere som ikke lenger vil være der, og summasumarum kom Liverpool bra ut av overgangsvinduet med at Torres og Babel totalt sett finansierte Suarez og Carroll, selv om prisen på sistnevnte var høy. At vi ikke brukte penger netto dette vinduet, vil også si at vi sitter igjen med alt av transferpenger dette året i sommer, og det åpner for en del nye forsterkninger i sommer, noe som vil gjøre at jeg tror vi kommer veldig mye sterkere ut av denne Torres-sagaen totalt sett. Eierne ønsker å satse, og for første gang på lenge går alt av inntekter til å forsterke laget. Ting begynner å se lysere ut for Liverpool i alle deler av klubben, og jeg nyter dagene under NESV og Dalglish til nå.

 

For å avslutte et langt innlegg slenger jeg gjerne inn at Torres er en fantastisk spiller og at jeg veldig gjerne ville sett at han fortsatte å være den han var de årene han var her - lojal og god. Når han ikke gjorde det er vi bedre tjent med å få en massiv slump penger for ham og bygge et lag rundt de som vil være her. Torres var en stor del av Liverpools nyere tid, men nå er han historie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ang Torres.

 

Jeg er bombesikker på at Torres ville fått en stjerne på veggen på Anfield vis han gikk til et utenlandsklubb. Men ved å gå til Chelsea så tror jeg han mistet all den æren han bygget opp, på en dag.

 

Han vil nok bli husket for alle de fantastiske målene han scoret, men han vil også huskes for å ha sviktet Liverpool og gått til en rivaliserende klubb. Slikt blir det ikke stjerner av på fotballøya.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Om vi ikke ønsket Owen tilbake, hvor stor sjanse tror du Torres har?

 

Snakk for deg selv, var MANGE som ville ha Michael Owen tilbake når vi skjønnte vi kunne få han som backup for Torres og det på free-transfer. Føler fortsatt det var en feil, spesielt med tanke på at Keane aldri ble erstattet før vi kjøpte Suarez. Tror Torres-Owen-N`Gog hadde gitt oss mye bedre dekning og alternativer på topp med 4-2-3-1 formasjonen vi spilte på den tiden. Istedet ble det for mange kamper for N`Gog, samt noen tannløse opptredner av Kuyt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En Torres i toppform, er bedre enn både Suarez og Carrol...

 

Poenget er to personer ikke nødvendigvis gjør det bedre enn 1. Det er veldig mange faktorer som spiller inn når det kommer til den saken.

 

Min mening er i allefall at jeg ville heller ha hatt Torres på midt lag, isteden for Carrol og Suarez sammen. (Tatt i betraktning at alle er fit og ingen skader e.l.)

 

Her er det ikke snakk om å ha Torres eller Carrol&Suarez.

 

Valget sto mellom: Ha Torres og Suarez eller Carrol, Suarez og £15M til å kjøpe en ny kvalitet spiller.

 

Da er sistnevnte bedre for Liverpool som har en veldig svak stall og Torres som ensom spiss betyr at N`Gog må spille 15-18 kamper i året. Nå får Liverpool en mye bedre bredde i laget og er ikke så avhengige av en Torres i form, og tilsvarende i krise når han er skadet.

 

Dessuten var vi nok ganske nærme til å få inn Charlie Adam som med sine dødball ferdigeter ville gitt oss en ny dimensjon sammen med A.Carrol på topp. Jeg liker tanken Kenny hadde der, synd det var uaktuelt for Blackpool å selge sin Jan Mølby. Kanskje til sommeren for en mildere pris, Adam går gratis om 16 mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...