Gå til innhold

Chelsea 0 - 1 Liverpool - Kamptråd


Varmo

Anbefalte innlegg

Er ikke mer enn et par kamper siden jeg pratet om at Skrtl & co trenger selvtillit, og det er på full fart inn nå. Feilene de gjør KUNNE blitt farlige, men blir ikke det. Dels pga god innsats fra lagkamerater, dels pga sløv innsats av motstanderne. Likevel synes jeg det er Cech og Ivanovic (deler av verdens beste forsvar, i følge noen) som fremstår som klovner i dag. Ingen liverpoolspillere gjorde fatale feil i dag. Den groveste synes jeg kom fra Maxi tidlig i kampen. Så ut til at han glemte hvilket lag Torres spilte for. Laget holder nullen for fjerde kamp på rad, Reina blir aldri satt på prøve, Sktrl, Agger og Carra kler av Drogba, Torres og Anelka. Chelsea hadde mange avslutninger, men ingen direkte farlige. Og vi vinner på brua.

 

Jeg begynner å få trua på 5-3-2-formasjonen til Kenny. Laget virker veldig dynamisk og tilpasser seg raskt å godt det å ligge i forsvar og det å angripe. Ser ut til at motstanderne sliter med å finne de "vante" rommene på banen, for hvem har vel spilt 532 i PL de siste ti årene? (Bortsett fra Rafa i et par kamper :)) Johnson og Kelly kommer ofte med frem uten å måtte være redde for å ofre for mye defensivt da Lucas og de tre stopperne tar av mye av presset. I tillegg åpner det for de offensive bidragene til Agger i større grad. Og nå gjør laget til og med et poeng ut av å beholde ballen for å trekke motstanderne ut av posisjon i stedet for å kun satse på direkte spill og kontringer.

 

Jeg håper bare Kenny klarer å gjøre en bedre jobb enn sine forgjengere med å holde spillerne på bakken slik at fokus er på plass til vi tar i mot Wigan på lørdag. Tar vi tre poeng der og mot West Ham har vi full pott i serien i februar, og det må vanke en Manager of the Month på Kenny. Chelsea har én kamp mer enn oss å spille i februar, så vi får se hvor godt de håndterer presset nå. Tottenham puster de rimelig hardt i nakken nå, og Liverpool har så absolutt heng på fjerdeplassen etter i dag. Jeg skal være forsiktig med å spå gull og grønne skoger, men jeg tror så absolutt at vi kan ha en ufattelig spennende innspurt i vente.. Hvem skulle trodd det ved nyttår?

 

YNWA :new_woot:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper bare Kenny klarer å gjøre en bedre jobb enn sine forgjengere med å holde spillerne på bakken slik at fokus er på plass til vi tar i mot Wigan på lørdag. Tar vi tre poeng der og mot West Ham har vi full pott i serien i februar, og det må vanke en Manager of the Month på Kenny. Chelsea har én kamp mer enn oss å spille i februar, så vi får se hvor godt de håndterer presset nå. Tottenham puster de rimelig hardt i nakken nå, og Liverpool har så absolutt heng på fjerdeplassen etter i dag. Jeg skal være forsiktig med å spå gull og grønne skoger, men jeg tror så absolutt at vi kan ha en ufattelig spennende innspurt i vente.. Hvem skulle trodd det ved nyttår?

 

YNWA :new_woot:

 

Jeg må si meg enig!

 

Jeg håper vi klarer å beholde fokusen selv mot de "dårlige" lagene!

 

6 poeng er ingenting, det er mange runder igjen :D

Lenke til kommentar

Hahaha.... Hadde du lest hva noen av de skrev så hadde du skjønt hva som ble ment med at de ikke viste seg her.

 

Idiotinnlegg på idiotinnlegg. Så det er veldig morsomt at vedkommende ikke har skrevet siden siste innlegg. Let etter det du, ble skrevet i fire tiden i går. Morsom lesning nå i ettertid.

Lenke til kommentar

Hadde Torres, Drogba og Anelka mye gode pasninger og hjelp til å starte noe fremover?

For at de skal fungere må vel også resten av laget fungere og hjelpe spissene fremover. Er ikke bare å skyte ballen oppover til Torres/Drogba også skal de to skape noe sammen.

Tror Torres gjør det bedre neste kamp allerede, da Liverpool ikke er motstander. Av den enkle grunn at det ikke er lett å møte gamle klubben sin i først match og samtidig ha et ubeskrivelig press på seg. Nå i ettertid kunne man egentlig si at det var feil av Ancelotti og la Torres spille, iallefall starte.

 

Av alle mulige burde iallefall dere Liverpool fans klare å se hvilke kvalifikasjoner han har. Tror ikke dere hadde sagt nei takk hadde han ville tilbake til Liverpool, dere tør vel bare ikke å innrømme det ;)

Lenke til kommentar

Av alle mulige burde iallefall dere Liverpool fans klare å se hvilke kvalifikasjoner han har. Tror ikke dere hadde sagt nei takk hadde han ville tilbake til Liverpool, dere tør vel bare ikke å innrømme det ;)

Denne kan jeg faktisk svare et helt ærlig jo på, og du trenger ikke legge ord i munnen på andre her ved å hentyde hva de hadde valgt. Jeg hadde ikke tatt Torres tilbake nå, og det gjelder mange her. Svikter man først klubben og supporterne, så er det ingen vei tilbake. Derimot skulle jeg selvfølgelig aller helst ønske at dette aldri hadde skjedd, men det er en annen ting og kan ikke gjøres noe med nå. Men at gutten er en fantastisk spiss er det ingen tvil om, likevel mener jeg at Liverpool kom bedre ut av det med £50M enn Chelsea gjorde, med tanke på at vi fikk Carroll og Suarez for mer eller mindre den prisen, noe jeg ser for meg at klubben blir sterkere av enn én god spiss, som i tillegg sliter mye med skader og formperioder. Men Torres var en fantastisk spiller og en fantastisk person (med trykk på var), så jeg skulle jo helst ønske at dette aldri skjedde sånn sett, han kunne blitt en legende i Liverpool. Ingen tvil om at han kommer til å gjøre det bra i Chelsea med hans ferdigheter, håper bare at det går nedover med Chelsea og at han ikke kan vinne noe der. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...