Danda Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hei, jeg vurderer veldig sterkt en av disse 2 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26028163 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02288/acer-timelinex-15-6-barbar-pc#tProductTabcontent Acer har bedre cpu, Compal har bedre 3dkort, skal bruke den til litt spilling (HOI3, Victoria 2 og gamle spill BG - BG2 osv) Lurer på hvem av dem som er best eventuelt andre laptoper i samme prisklasse 5 - 8000kr Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Det er ingen Compal, det er en Clevo M860TU. Til spilling er skjermkortet det klart viktigste. CPUen i Clevoen vil på ingen måte flaskehalse laptopen, så Clevoen vil yte best i spill. Jeg har samme laptop, og den er helt fantastisk. Du må også ta i betraktning at den er brukt i snart to år. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg ville ha styrt unna den Kunshan M860 laptopen var jeg deg selv om det var og muligens er en bra laptop enda. Som EivindS_ sier, den er ca 2 år gammel og den har et Geforce 9800 GTS skjermkort. De skjermkortene har en liten tendens til å dø etter en stund alt etter bruk. Gjelder 8xxx, 9xxx, GT2xx serien til Nvidia dessverre. Skjedde med 3 stk 8xxx kort for meg da. Men saken er den at kjøper du en brukt bærbar, spesielt en bærbar som er snart 2 år, er det ikke mye garanti igjen på den. Greitt, 5K er ikke så mye for den maskinen, men klikker den 3 uker etter du kjøpte den, blir det noen sure 5000 kr. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Multicomen er da altså bedre enn den acer 5820TG, det vil si til spilling, det kan da ikke være så veldig mye forskjell på de to da 5820TG har en del bedre cpu, sitter på en multicom compal jhl90 nå fungerer også strålen, er bare usikker på hva som er lurest, det med garanti kommer jeg jo nesten til å bryte på aceren med engang da jeg skal bytte hardisk.. så det er ikke så viktig. Spm mitt er da egentlig hvem av dem ville dere valgt? er jo ikke snakk om veldig krevende spill jeg holder på med Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Altså, om du bytter hard disk på den 5820TG er din sak, men jeg tror ikke du bryter noen garanti med dette. Jeg vet at dette er ikke noe problem med hverken Toshiba eller Dell fordi jeg har byttet hard disker på dem selv, Acer vet jeg ikke noe om. Er det ikke noe krevende spill du skal spille, sats på Acer maskinen, selv om det skjermkortet ikke er noe kjempe grafikk kort, spesielt hvis det har GDDR3 minne, så greier det nok å dra< en del spill. Som jeg sa, personlig hadde jeg IKKE kjøpt den Kunshan laptopen på finn.no. Hadde det vært en brukt stasjonær PC, mulig jeg hadde kjøpt, men ikke en brukt laptop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå