ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Kjøpte meg et nytt skjermkort av typen Asus Radeon HD5850 PCI-E 1024MB CrossFireX, men når jeg starter maskinen kommer det opp ingen signal på skjermen =( hvis jeg har kabelen fra skjermen(DVI) i hovedkortet, så får jeg bilde, men ingenting når jeg kjører den i det nye kortet. Og ja jeg har kobla i begge strømkablene til kortet =) Takker på forhånd for hjelp =D 1 Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 kommer de bios meldig? Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 kommer ingenting... skjermen er helt svart, men hvis jeg har kabelen i hovedkortet så starter den som om ingenting har skjedd 1 Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) og det er 2 dvi kontakter bak har du testet alle starter viftene ? Endret 4. februar 2011 av wtf1337 Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 viftene starter, og jeg har prøvd dvi og hdmi kontakten ved hjelp av en overgang ja 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 hvor stor psu har du ? Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 650w(trenger minimum 600w) og de i sjappen jeg kjøpte den av sa at den skulle gjøre susen =) 1 Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Du har tydeligvis et innebygd skjermort i hovedkortet. I BIOS må du sette at PCIe-skjermkortet skal være aktivt/første valg. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 650W ja, men hvilket merke? du kan jo ha fått et crap av en PSU. Å viss du har fått det, så kan det ver at du ikke får mer en 400W ut av PSUEn uansett om det står 650W på den. Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 ok, har litt problemer med å komme meg inn i BIOSen, men jeg får google meg litt fram =) Takk for hjelpen! =D 1 Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 har en chieftec CFT-650-14CS, men kommer meg ikke inn på bios... når jeg booter så kommer det ikke opp noe valg om bios, bare vanlige settings, og der står det ingenting om bios 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 PSU skal være mer en god nok Når jeg booter pcen min, trykker jeg på "del" til jeg er inni bios Altså når logoen til hk kommer opp Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 hk logo? har ingenting som sier trykk "X" for og entre BIOS 1 Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 kommer meg inn på system settings sånn BTW, men der er det ingen alternativer som jeg kan se, om jeg vil boote fra pci-e ingangen eller hva... kan bare velge klokke, om jeg vil boote fra HDD eller cd rom og litt frskjellig. (Noob, ja jeg vet =)) 1 Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Det har ikke noe med boot å gjøre. Ligger nok under Advanced settings e.l. Se etter "primary display adapter". Har du forresten forsøkt å starte windows med skjermen koblet til hovedkortet, og sjekka om det nye skjermkortet dukker opp der under enhetsbehandling? Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 I advanced settingen så kommer det opp: CPU config ACPI config IDE config PCIPnP Config Floppy config SuperIO config USB config noe av dette som kan vere tingen?? ska skjekke enhetsbehandlingen nå 1 Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 kommer heller ikke opp i enhetsbehanling =( 1 Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 noen ideer, eller har folk gitt opp? vet jeg har gjort det x] 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) hmm, detta va veldig merkelig. virker det gamle skjermkortet? slettet alle driverene til det gamle skjermkortet? i sikkerhetsmodus med driver sweeper? Rett strømledninger fra PSU i skjermkortet? mulighet til å teste det i en annen maskin?(kompis e.l) å kan du liste opp specsa på pcen din ? Endret 4. februar 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 gamle skjermkortet sluttet og virke, så jeg kjøpte det nye... det var så gammelt uansett så da hadde jeg en grunn til å bytte det tenkte jeg, men nå har jeg googlet litt rundt og funnet ut at det kan vere PCI-e socketen som har røket. Kan dette vere tilfelle, og kan det bare ryke sånn utenvidere, og må jeg ha ett nytt mobo da? slettet alle driverene men har ikke brukt noe ekstra program men nå er jeg hos min mormor, så lite og gjøre med pc'en i dag... tenker at jeg leverer den inn til rep på mandag, så får jeg se hva de sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå