Gå til innhold

Knytte sammen IP med et domenenavn, tips?

sdf123

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig å fått en dedikert server(ubuntu på en EXSi box) med egen IP adresse av en kamerat som jobber i et stort hosting firma.

Jeg har nå denne IPn: 1.1.1.1 og domenet domenet.no(bare et eksempel ja)

Jeg har kjøpt domenet.no hos domeneshop.no og vil da knytte det opp mot IPn. Han sa at jeg kunne bruke reserve NS fra han, men ikke hoved, kan jeg gjøre det gratis hos Domeneshop? Eller det noe jeg må betale for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Det er jo bare logge inn i kontrollpanelet på Domeneshop og se, det... Skjønner ikke problemet. Men ja, det er gratis. Du trenger ikke tenke på NS i det hele tatt, Domeneshop har egne DNS-servere som er satt opp i kontrollpanelet ditt som standard. Det eneste du trenger å gjøre, er å opprette en A-oppføring under DNS-pekere i kontrollpanelet for domenet. Standardvisningen i kontrollpanelet er veldig enkel. du trenger bare å fylle ut IPen i høyre felt. Vil du at www.domenet.no skal peke til samme sted, må du legge inn en ny oppføring hvor du skriver www i venstre felt og IPen i høyre felt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+432

Hæ? Det er jo bare å gjøre det. Igjen; jeg ser ikke problemet! Beklager... Jeg legger ved screenshot fra DNS-pekerne til et av domenene mine, kanskje du forstår da:

domeneshop_dns.png

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Ah, måtte bare la vinduet før .domenet.no stå tomt, så ble domenet.no -> ip :)

Jeg tror jeg måtte legge inn noe foran . på hver av linjene! :)

Takk for hjelpen, forsto det når jeg så bildet ditt!

Hva har du gjort med epost.stmm.no? Er det google som håndterer den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...