Gå til innhold

asus P5Q deluxe, crossfire/SLI

kjellvr

Anbefalte innlegg

hei, jeg kjører et asus P5Q deluxe hovedkort ( http://www.hardware.no/artikler/asus_p5q_deluxe/51835/1 )og jeg vurderer å kjøpe meg ett ekstra skjermkort pga kjører litt dårlig oppløsning o.l. i noen spill. og ettersom jeg ikke helt forstår dette med x8 og x16 speed på pci-e portene så vet jeg ikke helt om kortet mitt støtter SLI. i linken jeg postet kommer det ikke helt tydelig frem heller om det støttes av kortet. så ja det jeg lurer på er om jeg kan sette i ett ekstra skjermkort i pcen min og at den klarer å utnytte begge slik den skal?

kjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crossfire er AMD(ATI) sin variant av nVidias SLI

Hovedkortet ditt støtter kun AMD kort koblet sammen med x8/x8 båndbredde på Pcie.

Som du ser på testen jeg linka til er det minimalt med ytelse som går tapt (dvs. ingenting ifølge testen), så du kan lett få forbedret grafikkytelse på PCen din hvis du har et AMD/ATI kort fra før, og setter inn et tilsvarende.

Det er lurt å sjekke opp hvor mye strøm kortene trekker, og at du har en PSU som leverer det du trenger.

En annen ting å tenke på er varme og eventuelle driverproblemer i spill

Det har kommet en del nye grafikk-kort på markedet den siste tiden, så det kan være lurt å se om ikke det lønner seg å kjøpe ny GPU, fremfor å kjøre crossfire... Bare en tanke :)

edit:leif

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...