Gå til innhold

CPU oppfører seg anderledes med høy FSB?

fUsiOn

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører 225 FSB så må jeg øke vcore til 1,85 og senke hastigheten på CPU til 2100-2150 Mhz. Dette syns jeg er rart da jeg kunne kjøre 2420Mhz@230FSB med 1,85vcore på mitt Abit NF7-s v1.2. Nå har jeg v2.0 og sliter veldig mye med å få prosessoren over 2150Mhz uten å øke volt drastisk(2v og mer.)

Jeg er nå fast bestemt på at dette må ha noe med mine instillinger å gjøre, og tror ikke at høyere FSB skal ha så stor innvirking på CPU klokk.

Mine innstillinger på CPU setup:

AGP freq. 66Mhz

CPU FSB/DRAM ratio 3/3

CPU Interface Disabled (skal den være enablet?)

Vcore 1,85

vdimm 2,8

vdd 1,6

AGP volt 1,6 (for stabilitetens skyld)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker FSB/DRAM RATIO på auto og CPU interface enablet på mitt

system med samme HK. Værre å få FSBèn høyt med to minnebrikker

i stedenfor en, har 2x 512 MB Twinm. pc3200/winbond,

klarte 5-10MHz mer på en brikke, nå kommer jeg "bare " opp i 215

stabilt ?

Lenke til kommentar
AGP freq. 66Mhz

CPU FSB/DRAM ratio 3/3

CPU Interface Disabled           (skal den være enablet?)

Vcore 1,85

vdimm 2,8

vdd 1,6

Jeg kjører agp freq 75Mhz, CPU FSB/DRAM ratio 6/6 (auto skaper noen ganger trøbbel), Vcore 1,85v (husk at NF7-S undervolter noe), Vdimm 2,9, vdd og agp 1,6v.

CPU interface har jeg på enablet, husker ikke i farta hva den gjør. Tror den bare gir tilgang til flere CPU FSB/DRAM dividers.

Det er nok riktig som du sier, høyere fsb gir lavere total overklokking i mange tilfeller. Høyere fsb generer mer trafikk i prosessoren som kan oversettes til mer varme.

Lenke til kommentar
AGP freq. 66Mhz

CPU FSB/DRAM ratio 3/3

CPU Interface Disabled           (skal den være enablet?)

Vcore 1,85

vdimm 2,8

vdd 1,6

Jeg kjører agp freq 75Mhz, CPU FSB/DRAM ratio 6/6 (auto skaper noen ganger trøbbel), Vcore 1,85v (husk at NF7-S undervolter noe), Vdimm 2,9, vdd og agp 1,6v.

CPU interface har jeg på enablet, husker ikke i farta hva den gjør. Tror den bare gir tilgang til flere CPU FSB/DRAM dividers.

Det er nok riktig som du sier, høyere fsb gir lavere total overklokking i mange tilfeller. Høyere fsb generer mer trafikk i prosessoren som kan oversettes til mer varme.

Men FSB på 230 kunne jeg kjøre med prosessoren på 2420Mhz med mitt gamle v1.2...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...