Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på skjermen med nytt system

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Har nylig kjøpt nye deler til mitt kabinett og PSU (500W). Jeg hadde i første omgang ett HIS Radeon HD5750. Dette sendte jeg i retur til Komplett og fikk tilbake samme modell, bare med Sapphire som produsent (istedenfor HIS). Jeg fikk ikke bildet på skjermen og regnet med at dette var problemet Komplett også fant. Nei - de hadde fått bilde, men ikke fått installert drivere.

Så, ett nytt Sapphire - samme problem. Ingen bilde på skjermen (forøvrig en Samsung 2443BW). Nå begynner jeg å tvile på at skjermkortet er problemet.

Systemet er Socket 1155 med Gigabyte P67A-UD3, Corsair XMS3 1333MHz 6GB og Intel Core i7 2600K.

Så hva kan problemet være? PSU er 500W og anbefalt for skjermkortet er 450W. Maskinen starter også opp. Grønt lys på hovedkortet, vifter går. Får bare ikke bilde. Har prøvd skjemkortet opp mot TVen med HDMI uten hell. Har også prøvd skjermen opp mot bærbare med VGA med hell.

PS: Spørr om dere trenger mer teknisk info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, om du har fått bekreftet fra komplett at skjermkortet fungerer bra så må du jo nesten feilsøke på de andre komponentene.

Anbefaler at du tester disse i en pc til en kamerat og ser om du får liv i de (cpu - minne - psu ) funker alle disse så tyder det jo på at hovedkortet er synderen.

Lenke til kommentar

Tusen tråder som denne.

"Får ikke bilde på skjermen" ved nybygd PC.

Felles for de fleste er at CPU ikke starter opp.

Ingen komponenter starter uten hovedkortets cpu (selv om dioder lyser og div vifter starter)

Det betyr kun at ATX20/24 pin distribuerer noen spenninger via hk.

Feil montering av kjøler og/eller cpu, ikke cpu-pwr (ATX12v) tilkoplet på HK er de fleste årsakene.

Påse at hk har "rett" 12v plugg (ATX12v)fra PSU tilkoplet her:

post-35394-0-40564800-1296849009_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...