Hilde48 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hei. Jeg leide ut leiligheten min ett års tid da jeg var i utlandet. Mens jeg var borte ble badet pusset opp og rør skiftet ut. Jeg har en AEG vaskemaskin på badet. Nå når jeg er tilbake, skjer dette når jeg skal vaske klær: For å få vann til vaskemaskinen må jeg skru på en kran ved røret som går til vaskemaskinen. Det er jeg vant til. Men det virker som om det bare fosser ut vann og vaskemaskinen fylles uten at jeg har engang satt den igang. Det er akkurat som om det ikke er noe som stopper eller regulerer vannet. Det lekker også vann ut fra vaskemaskinen. Den skrur seg også av etterhvert, sikkert fordi det er for mye vann i den. Jeg må passe på maskinen og skru av og på kranen ettersom maskinen trenger eller ikke trenger vann. Det jeg lurer på er hva som er årsaken til dette. Er dette en feil med maskinen eller rørene/kranen? Jeg vet jo ikke hvor lenge dette har vært et problem siden jeg nettopp flyttet tilbake til leiligheten... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Feilen ligger i alle fall ikke i rørene, men i maskinen. Det er en magnetventil som åpner og stenger (elektromagnet åpner, innebygd fjær stenger) for vannet ut fra signaler fra styringselektronikken; enten er det et fremmedlegeme fastkilt i denne slik at den ikke stenger skikkelig, eller så står det strøm på ventilen når det ikke skal. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Feilen er i maskinen. Det er en elektrisk ventil som åpner og stenger for vannet når maskinen trenger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå