ape i båt Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Man får eiendomsrett på to måter: 1 Blande sitt arbeid med noe ueid. 2 Frivillig handel. Med andre ord, du har ikke blandet ditt arbeid med bilen, men du har byttet den til deg. Ja. Det er legitimt. Det er vell det jeg lurer på, eier USA, NASA eller Armstrong månen? Eller er det ingen som eier den? I såfall, hvorfor ikke; og hva må til for å få eiendom der? Eneste måten jeg kan forstå det som er at USA (første til å oppdage månen) eier den, og selger landområder til høystbudende. Forklar gjerne om en annen måte å fordele land på. Ingen har lov til å legge krav på noe himmellegeme, det er allemannseie. Dette er bestemt internasjonalt, og jeg tror de fleste har sagt seg enige. Alle har rett til å legge krav på det de blander sitt arbeid med. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Alle har rett til å legge krav på det de blander sitt arbeid med. Med andre ord har de som faktisk henter ut råvarene rett til å legge krav på de selv om de henter det ut for noen som "har eierskap gjennom bytte" men aldri selv anvender det? Denne filosofiske debatten rundt eierskap og eiendom tas her mens den politiske debatten tas her. Endret 6. februar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Alle har rett til å legge krav på det de blander sitt arbeid med. Med andre ord har de som faktisk henter ut råvarene rett til å legge krav på de selv om de henter det ut for noen som "har eierskap gjennom bytte" men aldri selv anvender det? De må følge eierens regler. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Ingen har lov til å legge krav på noe himmellegeme, det er allemannseie. Dette er bestemt internasjonalt, og jeg tror de fleste har sagt seg enige. Stemmer bare delevis, i den forstand at dette gjelder stater, men ikke privatpersoner. Det sies forøvrig at han som først begynte å selge skjøter på månen, sendete et forhåndsvarsel til FN der han varslet at han ville begynne med salg. De svarte ikke på brevet (merkelig nok ) hvilket ble tolket som (enda) en bekreftelse på at FN ikke kunne forby det. Man kan få et mål tomt på månen (og andre planeter) med skjøte og greier for under 200 kroner. Løp & kjøp http://www.lunarregistry.com/ http://www.moonestates.com/ PS. I selvangivelsen er det en rubrikk som spør om man eier eiendom i utlandet. Skal man krysse JA her hvis man har et skarve tomtestykke på Månen, Mars eller Venus? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hvilken rett har han til å ta betalt for tomt på månen? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hvilken rett har han til å ta betalt for tomt på månen? Som sagt så hevder de at ingen kan forby dem å gjøre det. Men har du videre spørsmål kan du stille dem til ambassaden http://www.lunarembassy.com/ Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Dette er jo svindel, for han eier ikke månen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Dette er jo svindel, for han eier ikke månen. Jeg får ikke tatt cut & paste av tekst, men her er hva de skriver om det juridiske; (klikk for stort bilde) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå