LuxXxuS Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 hei! Er ny på det forumet her så håper jeg poster rett her. Fikk en prosjektør fra jobben i dag som jeg kunne få om jeg fikser denne. problemet er at prosjektøren starter men pærer lyse ikke. har prøvd dette med flere pære som skal være i orden sa de på jobben. så lurer jeg på hva annet jeg kan sjekke? har tenkt å måle strøm på de kontaktene som pæra er koblet på, vil dette fungere eller ikke pga motstand? har noen en ide om hva som kan være problemet her, noe som koster 0 ,- å fikse, dårli kontakt eller noe sånnt? her er prosjektøren her er de 2 kontaktene pære skal vær kobler på, (er de 2 oppe til høgre) Tusen Takk for hjelpa i forveien Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Mål motstanden over pæren du og se hva du får der. Ny pære koster 400$. Lenke til kommentar
LuxXxuS Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) hva mener du med å måle motstanden over pærer? :S er ny pære på prosjektøren sa de på jobb så trenger ikke den edit: du mener og ta et voltmeter på + og - og se om d pip? Endret 4. februar 2011 av LuxXxuS Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Prosjektoren har flere feilkoder som bl.a. vises på LEds. Foreslår du sjekker manualen. User manual - PDF Jeg har samme prosjektor selv, som jeg fikk på jobben i en elavfalls konteiner!!! Denne virket ikke og blinket rødt. Dvs. Viften var i uorden. Trengte dog ikke sjekke manualen for den feilkoden siden jeg hørte at viften ikke startet. En enkel dissassembling av prosjektorene og jeg fant at kontakten for viften hadde løsnet fra kretskortet. En rask lodde prosess og prosjektoren var god som ny. Kun gått 13 timer. Senere fikke jeg to nye pærer de skulle kvitte seg med, For prosjektoren var jo ødelagt.... Nuvel. Ikke topp prosjektor dette her, bråker litt men har helt ok bilde for den som ikke er så kravstor. Funker ok i dagslys. Endret 10. april 2011 av zainka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå