Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes det fjernstyringsprogrammer som KUN fjernstyrer vinduer (ikke hele desktoppen). Dvs alle vinduene og ikke bare en? (windows)

Anbefalte innlegg

Se overskrift.

Jeg satt og tenkte at det må vel finnes noen som har laget en smart fjernstyringsløsning hvor alle vinduer på den fjernstyrte klienten vises som egne vinduer på maskinen som fjernstyrer. Det kan minne om hvordan XWin funker.

Det burde vært en enkel utvidelse av eksisterende fjernstyrings software for å gjøre dette. Da får man en fin hybrid av vinduer lokalt og de som er fjernstyrt.

Jeg vet at det finnes fjernstyring som kun tar 1 stykk vindu. Den man eksplitt velger, men ved å utvide denne logikken så burde dette gå an.

while(running){

for each new window on host{

open remotecontrol window on client

}

}

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes også et program som heter "push" (og sam-programet "pull") som jeg har brukt før. Programfilene heter bare push.exe og pull.exe om jeg husker riktig.

Det er rimelig enkle programmer, men kan settes opp til å gjøre mye artig. Det programmet gjør er enkelt nok å "dytte" kun et enkelt vindu fra èn maskin over til et vindu på en annen maskin. kjekkt for å eksempelvis styre spesifikke programmer fra mange maskiner enkelt på en enkelt maskin uten å bruke tradisjonell full-desktop remote til alle maskinene. Også mye enklere å sette opp automatiserting og scripting for det siden for maskinenes del så ser det ut som GUIet kjører på den lokale maskinen og den dermed kan direkte manipulere det.

Jeg har dog desverre ikke noen direkte link. Det må nok litt googling til.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Ser ut til at MetaVNC er for gammel. Sist oppdatert i 2007. Så windows 7 og windows 2008 server liker'n ikke. Det bare kræsjer, samt mstsc connection droppes i samme slengen, så lurer på hva som skjer der. Den kommer opp en brøkdel av et sekund og forsvinner.

Push og pull greiene finner jeg ikke etter å ha søkt på mange forskjellige måter. Pleier som oftest å finne ting på nett når jeg googler etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...