Cloud Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Er på utkikk etter en liten og lett bærbar som MÅ være mindre en 15". Skal brukes til jobb bruk, men siden jeg kommer til å være på farten til tider så vil jeg ha mulighet til å spille noe på den. Tenker da på spill som CoD - Black ops spesielt, men også mindre krevende spill. Batterilevetid er også viktig, så mulighet får å bytte mellom en innebygd gpu og tillegskort er absolutt å foretrekke. Har ikke satt noen begrensning på pris enda, men billig er selvfølgelig bedre. Størrelsen på HDD pleier vel å vokse proporsjonalt med prisen, men har ikke behov for en stor disk da jeg vil frakte med meg en ekstern når det skal spilles/sees filmer osv. Problemet mitt er at jeg ikke finner noen maskiner som tilfredstiller mine krav. Er det for mye å be om en 13" som kan kjøre spill som f.eks black ops, selv på lav oppløsning og minimal grafikk? Lenke til kommentar
sLR Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 http://www.dell.com/us/p/alienware-m11x/pd?refid=alienware-m11x&~ck=mn Kanskje det kan være noe av interesse? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Den så ablsolutt ikke dum ut. Med medium specs endte den på 999 USD, men hva vil det den totale sluttprisen da være? Tenker på frakt, toll, moms og alt annet som kan tenkes å øke prisen. Og det er vel mulig å skru av lys på denne? Passer ikke helt inn i et kontormiljø med masse blinkende lys. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvordan det er med frakt etc er jeg ikke helt sikker på, nå har jo Dell og Alienware gått inn i ett sammarbeid, så er vel mulig at kanskje du har samme kostnader som du ville hatt ved å bestille fra Dell, dette skal jeg ikke si helt sikkert. Jeg er rimelig sikker på at du kan skru av alle lys på den, i et program som følger med. : ) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvorfor ikke kjøpe fra Dell Norge? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) neineinei, ikke DEN da:P HER: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610603&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE en jobbpc med netbook prosessor kommer du nok ikke til å bli glad i;) i tillegg har jo den alienware maskina de feite kantene som gjør saken større enn en tror. på toppen finner du jo ikke noe mer overprisa enn alienware. hvis du kan vente litt så hadde jeg nok venta til sandy bridge og apu maskinene kommer til sommeren, men hvis du ikke kan vente er da den jeg har linka til knall til det meste;) jevnt over krafig ytelse, og god kjøling. 12 timers bateritid er heller ikke å si nei til;) EDIT* her er en annen versjon av maskina. denne har 6 cellers batteri i stedet for 9. batteritid blir derfor "bare" 8 timer, men maskinen blir også litt mindre da bateriet ikke stikker ut bak. i tillegg har denne enda kraftigere prosessor, og et litt bedre skjermkort. hadde nok gått for denne i stedet hvis jeg var deg;) http://cdon.no/elektronikk/acer_aspire_3820tg-5484g50_intel_i5-480m_4gb_500gb_13.3_w7hp_hd6550_1gb-13352737?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Acer%20Aspire%203820TG-5484G50%20Intel%20i5-480M kjøper du deg en SSD i tillegg og bytter ut HDD i den vil du få en nesten stille, og kjemperask maskin med enda litt bedre batteritid;) Endret 4. februar 2011 av uracoin Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Så jo brukbar ut den også. Eneste negative er at det er en Acer, noe jeg er en smule skeptisk til. Som du også skriver kommer jo både intel og AMD med mye spennende på cpu fronten nå, så er vel ikke veldig dumt å se ann litt. Men starter i ny jobb neste måned, og usikker på når de vil at jeg skal skaffe meg en. Håper bare jeg har mulighet til å velge fritt og ikke får en HP 15" kastet etter meg.. Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hvilken type jobb er dette snakk om? Tror det er greit å vente til du får høre med dem, da det er vanlig at bedriften har en x antall modeller slik at det blir enklest mulig for drifte og supportere modellen. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 ser din skepsis til acer, men etter hva jeg har lest om denne modellen så er dette unntaket som bekrefter regelen. veldig god modell de har kommet med her etter hva jeg har forstått. husker jeg ikke helt galt har denne også to vifter i seg, som byr på bedre kjøling og mindre støy;) er acer fortsatt uaktuellt har du jo denne da http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=609952&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE vet ikke så mye om denne da, så du får lese opp om den. er i alelfall rimelig sikker på at acer'n er et godt valg, til tross for acers generelle rykte. leste mye om denne da jeg var på utkikk etter maskin selv, men gikk for en 15" med 5850 gpu i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå