noob11 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Ikke helt sikker på katogori her, men bare flytt til riktig. Etter å ha hørt nyhetene i dag om at man i 2017 skal "slå av" FM nettet til fordel for DAB slo det meg at det da burde være greit å sette opp lokale FM sendere siden det offentlige/nrk/andre folk ikke lenger sender. Vil FM fortsatt brukes til andre 'viktige' ting, eller blir det lagt død og åpent for alle med egne sendere? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 FM kan ikke dø før enn DAB i det minste kan sende like god, eller bedre lyd. Dagens DAB som er reklamert for er en stor feil, den er teknisk underlegen FN bortsett fra at den er digital(derav flere kanaler) Men tror det vil bli fritt frem å stikke av med kanaler i områdene når FM faktisk går ned ja. Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Ikke helt sikker på katogori her, men bare flytt til riktig. Etter å ha hørt nyhetene i dag om at man i 2017 skal "slå av" FM nettet til fordel for DAB slo det meg at det da burde være greit å sette opp lokale FM sendere siden det offentlige/nrk/andre folk ikke lenger sender. Vil FM fortsatt brukes til andre 'viktige' ting, eller blir det lagt død og åpent for alle med egne sendere? De har vel kanskje ikke bestemt seg, men mulig det legges ut på auksjon som andre uallokerte frekvensområder. http://www.npt.no/portal/page/portal/PG_NPT_NO_NO/PAG_NPT_NO_HOME/PAG_RESSURSER/PAG_FREKVENSER?menuid=11698 1 Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Det er vel slik at jeg ikke er den eneste som tenkte på å sende litt, så det blir vel gjerne auksjon elns.. Hadde vært gøy om det ble litt wild west der FM ble åpnet for fri bruk da Btw: Jeg fant litt morro i lovadata under Forskrift om generelle tillatelser til bruk av frekvenser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå