Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk litteratur med "Blade Runner - Relatert" tema?

Anbefalte innlegg

Vi skal ha prosjekt om ett sjønnlitterært program på skolen. Vi skal ha gruppefremføringer, og jeg og to andre skald da ta for oss filmen Blade Runner og boken den er basert på (Do Androids Dream of Electric Sheep?). Vi har ikke direkte bestemt problemstilling, men ønsker at den skal være relatert til de ekstistensialistiske temaene som blir tatt opp i filmen og boken.

Dette bestemte vi oss for egentlig før vi fikk vite hva oppgaven skulle basere seg på, nå har vi fått vite at vi må ha med norsk litteratur i oppgaven. Læreren anbefalte derfor at vi fant ett norsk dikt eller noen annen form form for norsk litteratur, som ikke tar lang tid å lese, og som er relevant til temaet vi originalt hadde valgt.

Så spørsmålet mitt er da om noen vet om norsk litteratur som er relevant til en oppgave om Blade Runner og eksistensialisme?

Endret av jsdf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jon Bing og Thor Åge Bringsværd er jo et godt sted å starte for alt som har med norsk science finction å gjøre. Jeg ser at de har skrevet en novellesamling sammen som heter Jeg – en maskin: kybernetiske fabler. Har ikke lest den, men tror absolutt dere kan finne noe relevant stoff der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...