Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er han en psykopat?


StinaStina

Anbefalte innlegg

Lister opp en del trekk som går på det jeg har opplevd:

 

- Han gikk etter meg hele tiden å kranglet...

 

- Han skulle bestemme alt i huset, jeg fikk ikke røre noe, fikk ikke gjøre husarbeid, eller ta i noen uten at han ble sint selv om det var like mye mitt hus.

 

- Han kjeftet hele tiden , men av og til da jeg sa det var nok, så gråt han og sa at han elsket meg og at jeg ikke måtte forlate han, og da ble jeg værende.

 

- Hver gang jeg var lei meg, så trøstet han meg aldri. Han gjorde heller motsatt kjeftet og nedpsyket meg.

 

- Han overvåket alltid hvor jeg var til enhver tid.

 

- Han påsto det at jeg ville ha barn var egosentrisk av meg.

 

- Virket ut som om han elsket å krangle med meg og diskutere hele tiden.

 

 

Kan han her være psykopat? Hva føler dere når dere leser en del disse linjene jeg har skrevet her....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortjener du medlidenhet?

 

Du gikk frivillig inn i en relasjon med denne mannen etter å ha opplevd en del ubehageligheter med han, og skrev om det her på nett.

 

Du tar jevnlig opp ting som er negativt med denne personen, og spør forumet om han er ditt eller datt.

 

Selv etter at du har vært i retten og han har fått forbud mot å komme i nærheten av deg, så fortsutter du å opprettholde kontakt med han - og ikke minst, fortsetter å skrive om han her på nett.

 

Du har et utall ganger fått beskjed om å holde deg unna, og likevel kommer du tilbake og tilbake. Og så spammer du ned forumet med de samme spørsmålene.

 

Mulig at han har en personlighetsforstyrrelse, men han er tydeligvis ikke den eneste...

Endret av Flimzes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Psykopat er kanskje ikke ordet jeg ville brukt - han kan jo være det, for all del - men at det er et psykologisk problem er jeg ikke i tvil om utifra hva du skriver her!

 

Du får unnskylde min engelsk (vel, min norsk), men kan det hende at han har et sterkere tilfelle av OCD (obsessive compulsion-disorder) som i hovedsak får utspill mot deg?

 

Edit: Jøss, nå var ikke jeg klar over at dette var noe som har blitt tatt opp mange ganger før. Hvorfor lurer du på det du spør om?

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...