Gå til innhold

[Løst] Hvor mye har disse KFM-forskjellene og si?

mariu1519

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal oppgradere kabinettkjølingen min. Kabinettet er et Antec Three Hundred midi tower og har kun standardviftene i seg. Når jeg nå skal kjøpe nye vifter så vektlegger jeg støy en god del. Derfor så lurer jeg på hvor mye det har og si for kjølingen dersom jeg går litt ned på KFM for å få lavere dBA.

Takvifta først (blåser luft ut). Der sitter det nå en Antec 140mm TriCool som yter 47 KFM med 19.8 dBA på 700 RPM. Den stillere viften jeg vurderer er Fractal Design 140mm Silent. Den yter 39 KFM med 9 dBA på 600 RPM, men 600 RPM er også alt den har og gå på. Jeg lurer derfor på om det kan være dumt av meg og begrense meg til denne. Av mindre stille vifter så vurderer jeg Noctua NF-P14 FLX 140mm.

Så er det viften oppe bak (blåser også luft ut). Det er en Antec 120mm TriCool som yter 39 KFM med 25 dBA på 1200 RPM. Den stillere viften jeg vurderer er Fractal Design 120mm Silent. Den yter 38.3 KFM med 15 dBA på 1000 RPM, men også her er det alt viften har og gå på. Samme spørsmål her, altså om det er dumt og begrense seg... Av mindre stille vifter så vurderer jeg Noctua NF-S12B FLX 120mm og Akasa Apache 120mm.

Jeg blir også sannsynligvis og putte inn et par stk Cooler Master SickleFlow 120mm i front, bare for å briefe.

Så hva tror dere? :)

Burde jeg gå for de stillere viftene fra Fractal Design, eller er det lurt å ha mere og gå på selv om jeg aldri tidligere har kjørt viftene på noe annet enn minimum? Hjelp mottas med takk! :)

EDIT: Og vil egentlig Fractal Design-viftene være så veldig mye mer stille enn de andre viftene jeg vurderer på minimum RPM?

Endret av Marius-ah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...