zeat Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) hei alle sammen. jeg skal konfirmere meg til sommeren og tenkte å bruke noe av pengene på en mac. jeg har tenkt på en bærbar siden den bærbare jeg hadde har streika og jeg har nå kjøpt meg en stasjonær gaming pc. jeg har tenkt til å bruke macen til skolearbeid som powerpoint og skriving og bilde/video redigering. det vil bli høykvalitets bilder og HD filmer jeg kommer til å redigere. så vil jeg gjerne at det også skal væære ganske lett å få med seg på skolen, men jeg digger jo å ha stor skjerm også da så såvidt jeg har lest så blir det vel en macbook air eller en macbook pro (eller vanlig macbook er denne bra?) jeg vet ikke hvor mye penger jeg kommer til å få så hvilken type mac er det viktigste her ^^ så kort sagt hva bør jeg velge? macbook, macbook air eller macbook pro? og hvor stor er forskjellen i ytelsen mellom disse. håper alle forstod hva jeg mente og på forhånd takk EDIT: jeg liker også å multitaske veldig (ha mange programmer/faner oppa samtidig) så jeg regner med at ram er ganske viktig og jeg rett og slett hater treige pcer/macer. så hastighet er ganske viktig. og bare spørr om noe hvis det var noe dere ikke forstod. EDIT 2: så det jeg mener med skjermstørrelsen er at jeg helst vil ha en mac med stor skjerm, men hvis man ikke kan få det for en vettu pris så er det greit om den er lettvin å ha med seg. håper dere forstod ^^ Endret 3. februar 2011 av zeat Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ut i fra hva du forespeilet her så ville jeg tatt MacBook Pro 15" ettersom den har kraftigere maskinvare enn de andre to. Dog ville jeg selv tatt 13" siden det er mer praktisk, men du sa jo du likte større skjermer... Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Om du skal redigere video osv, vil jeg ikke anbefale Macbook air. Det du er på utkikk etter er nok en 15" MacBook Pro edit: noen var vist enig med meg ;P Endret 3. februar 2011 av mGrytbak Lenke til kommentar
zeat Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 ok da vi jeg nok gå for macbook pro 15 tommer så ser jeg hvilke av de tre jeg tar utifra hvor mye penger jeg får. takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå