Lnik Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hei, jeg begynte å bygge en PC istad, alt gikk greit helt til jeg skulle sette in GPUen. Da måtte jeg fjerne 2 brakketer, men jeg fjernet 4, fordi jeg tok fra feil sted. De er sånne du må brekke løs, på den siste setter den seg fast i hovedkortet, og legger igjen en bitteliten ripe. Nå vil ikke maskinen starte i det hele tatt, og den funka før jeg innstalerte GPUen. Jeg er bombesikker på at det er på grunn av den ripen. Jeg har kobla alle tingene til på nytt, men den funker fortsatt ikke. Bør jeg bare kjøpe et nytt hovedkort? Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Det er vel kanskje det beste, du kan prøve å sende det inn, men det er en stor sjangs for at de ikke vil dekke det på garantien. Endret 3. februar 2011 av mGrytbak 1 Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Jeg vurderer å sende den inn på reperasjon.. Jeg vet ikke om det er hovedkortet (selvom jeg er veldig sikker) som er feilen, det kan være noe annet. Men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre, om det går på garanti etc. EDIT: Men hvordan finner jeg ut at det er hovedkortet det er noe gærnt med?, skylder veldig mye penger allerede, men jeg får vel bare kjøpe et nytt. Men hvis den ikke funker etter at jeg har byttet hovedkort, kommer jeg til å kaste Pcen. Jeg tror også det er mulig at det er prosessoren, men jeg vet ikke. Det skjer ingen reaksjon når jeg trykker på Power knappen. Og til sist, det var bare den brakketen som skrapte såvidt borti hovedkortet, så man ser et lite hakk ved kanten av kortet. Endret 4. februar 2011 av JRMN Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Om du har muligheten til å ta bilde av skaden så hadde det vært fint Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Det er vanskelig å få bilde av ripen, fordi man ikke ser den på kamera, men den har fjernet en lodd, men jeg ser ikke hvordan det kan gjøre sånn at PCen ikke vil starte opp. Det hadde vært greit nok hvis den hadde slått seg av igjen, men den vil ikke starte engang, ingenting skjer når jeg trykker på på knappen, selvom alt av ledninger og sånt er koblet til. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Ta et bilde av HK der skaden er, og vis hvor ripen er med en pil eller noe slikt. Å ja, hvilket HK er det snakk om da??? Selv om en lodding kan virke skadet betyr ikke dette at PCen IKKE skal starte. Btw, jeg arbeider til daglig med en del slike fancy PCB (Printed Circuit Board) kort som et hovedkort er. Lenke til kommentar
Freaar Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 send inn skjermkortet der du kjøpte den, og si at den var sånn når du fikk den. garantert at du får en Nye en !!!! Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Hovedkortwet er ASUS M4A88T-V EVO Det er en kontakt som har blitt skrapt litt på her: Det er et grønt lys som lyser når den er koblet til, men når jeg trykker på på knappen, er det ingen ting som skjer, ikke noen lyd engan, jeg har tenkt å kjøpe nytt hovedkort i dag, men er redd det ikke vil fungere. En ting jeg har glemt å si, selvokm jeg ikke vet hvor viktig det er, er at etter jeg testet den noen ganger, var strømmen fortsatt koblet til, men PCen var av. Jeg hadde håpet på svar snart, fordi jeg tror jeg bestiller i dag. EDIT: det jeg tror er mulige defekte komponenter, er strømforsyning, CPU eller hovedkort. Endret 8. februar 2011 av JRMN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå