Hjelmn Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hei. Har planer om å søke på Teknisk fagskole i år og ta en 3-årig nettbasert utdannelse for å bli tekniker, samtidig som jeg jobber som elektriker. Lurer derfor på om det er noen som har vært gjennom eller holder på med denne utdannelsen nå? Og kan dele sine erfaringer med meg Er veldig nysgjerrig på hvor vanskelig det er iom. at nesten alt er nettbasert. Jeg har tidligere gått forkurs ingeniør på høyskole, men grunnet dårlig motivasjon o.l strøk jeg i matte og fysikk. Resten av fagene sto jeg i, er det da mulig å slippe engelsk, norsk osv. på fagskolen? Eller må jeg ta det opp igjen? Hjelmn Lenke til kommentar
V_B Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Nå vet jeg ikke hva slags opplegg fagskolen du søker kjører. Får du generell studiekompetanse? På fagskolen jeg studerer ved så har vi kun hatt matte og fysikk som er rettet mot linjen, og dermed var alle nødt til å ta det. Engelsken hos oss er teknisk engelsk, og den er heller ikke mulig å slippe. Ellers så er fagene veldig greie. Man har dog noen fag som jeg syntes var kjedelige, men man klarer alltids å pine seg igjennom dem. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Tror ikke jeg får generell studiekompetanse nei. Var teknisk engelsk vi hadde på forkurset også tror jeg. Må vel undersøke litt med skolen om det er mulig å slippe noen av allmenn-fagene. Hvor vanskelig synes du matten og fysikken er? Går du en nettbasert fagskole, eller går du en heltids-studie? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hvis du har tatt forkurs så er det høyere nivå på matte og fysikk på de linjene. Emner i matte, fysikk og mekanikk kan være derivasjon, integral, kraft, likevekt osv. Det er altså ikke så fryktelig ille. Jeg tok det første året som deltid, for så å gå fulltid på det siste. Hvis du ikke er så flink til å jobbe alene, så vil jeg absolutt anbefale fulltidsstudie. Man får da bedre kontinuitet. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Ah ok. så du tok det over 2 år bare? Det nettbaserte jeg har tenkt å gå, går over 3 år. Da får jeg forhåpentligvis til å jobbe samtidig og unngå studielån.. Jobber du som tekniker nå? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Mitt studie tar totalt 3 år, og har 4 måneder igjen. Tror neppe jeg gidder å jobbe som tekniker enda, da jeg ønsker litt mer erfaring som fagmann. Vurderer også å gå videre på bachelor, men den vurderingen blir tatt på sommeren. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Okay, hvor lenge har du hatt fagbrevet da? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Nå har jeg hatt fagbrevet litt over 2 år, så vil nok prøve å få mellom 5 og 10 års erfaring før jeg i det heletatt tenker på noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå