AggTouchdown Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Har installert et nytt hovedkort, ram og en ny cpu i maskinen min. Den starter og jeg finner diskene, ram-brikkene og cpuen i BIOSen, så det ser greit ut. Jeg får bootet fra cd\dvd og startet installasjonen av Windows. Men når maskinen rebooter for å fullføre installasjonen så stopper den på "Verifying DMI pool data". Jeg har lest litt rundt på nettet og mange mener at dette er et BIOS-problem, men hva skal jeg gjøre for å fikse det? Jeg tenkte kanskje å oppdatere BIOSen, men av en eller annen grunn finner jeg ikke noe valg for å installere den fra en usb-pinne, usb-disk eller egentlig noe annet enn en harddisk. Dette er det som står i maskinen: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2. Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7 2 x Western Digital Caviar Green Power WD10EACS 1TB, 5,400 RPM PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Har du sjekket tilkoblingene på harddisken? Ser ut til at den sliter med å laste inn filene fra disken etter installasjonen. Prøv også å resette BIOS til factory settings. Lenke til kommentar
AggTouchdown Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Takk for svar. Har sjekket tilkoblingene og tilogmed prøvd å bytte kabelen mellom disken og hovedkortet uten at det forandret noe, men hadde disken dukket opp i bios hvis det var noe galt med tilkoblingen? Har prøvd å resette bios også... Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Da tror jeg du har et problem med disken altså.. Prøvd å installere på en annen disk da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå