Gå til innhold

Hjelp til å bygge ny / oppgradere pc for hjemmestudio

Anbefalte innlegg

Hei!

PC'n min begynner å bli vel gammel og bråker noe fælt, så har forstått at jeg kjøpe meg ny..

Dette er hva jeg har for øyeblikket:

Standard kabinett

AMD Athlon XP 1,24GHz KV7 (VIA KT600-8237)

DDR 2,5Gb RAM

Nvidia GeForce 6600 GT (128Mb)

Har et eksternt TC Electronics Firewire Lydkort som jeg kommer til å bruke videre.

Kabinettet skal jeg nok klare å finne selv, men trenger mest hjelp til å finne et passende hovedkort, prosessor, og skjermkort.

En stund siden jeg har vært interessert i PC'er så er ikke uptodate med hva som er bra av minne, prosessorer og hovedkort.

Gamer kun på PS3, så skjermkortet trenger ikke være knall, men bør være såpass at jeg kan streame fotballkamper uten problemer.

Håper å komme under 5000,- for hele pakka...

Så for å oppsummere:

Hovedkort

Prosessor

Strømforsyning

Grafikk-kort

Firewire

Nok USB innganger

Fokus for meg er å få den så stille som mulig, samtidig kraftig nok til kunne kjøre Cubase og ta imot eksterne signaler fra mikrofon / gitar.

Håper det er noen her med erfaringer med å bygge opp hjemmestudio som kunne ha hjulpet meg.

Mvh,

J.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker cubase og en drøss vst-plugins og instrumenter. Har selv et eksternt usb-lydkort og jeg har aldri mer enn 30% ressursbruk. Har da det oppsettet som er i signaturen min. Du vil kanskje vente til månedsskifte og kjøre sandy bridge, og da anbefaler jeg i5-2500k, et ok hovedkort og samme ram som meg. Corsair xms3 8GB. Samsung Spinpoint F3 1TB og en Corsair SSD systemdisk. Se litt rundt på Dustinhome, da de stort sett er billigst samlet sett. Anbefaler intel over amd til lydproduksjon, det er i hvert fall min anbefaling.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Gjort litt research i helgen.

De I5 og I7 kortene som selges på Dustin, er DET de nye SandyBridge? Ser artikler om at de slippes i April, så er litt i villrede her..

For hovedkort vingler jeg mellom disse to

ASUS P7P55D P55 S-1156 ATX 949,-

ASUS P7P55D-E P55 S-1156 ATX 1099,- Dette her USB3 og Sata-6

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 1799,-

Denne er 1155 socket, men Dustin selger ingen 1155 socket hovedkort, kun 1156. Vil det da si at den ikke vil passe?

For minne tenker jeg å kjøre disse:

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (4X2GB) 789,-

VELDIG takknemlig for all den hjelp jeg kan få her:)

Lenke til kommentar

Grunnen til at du ikke finner 1155-hk nå er fordi at alle ble trukket fra markedet grunnet produksjonsfeil fra Intel. De reviderte utgavene kommer i salg fra slutten av februar men produksjonen er ikke 100% i gang før april. 1155 går ikke sammen med 1156.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...