Gå til innhold

Hvilket kamera har du?


Anbefalte innlegg

Sikkert tatt opp før men.

Jeg lurer på hvilket digital kamera DU har!

 

Og hvor godt du er fornøyd med det.

Vet det er bare og se i prisguiden, men spør for det.

 

Jeg har et Nikon 775.

 

Ganske Ok kamera.

Med flott macro, men litt mye støy i bildene...

Batteri tiden synes jeg også er ganske dårlig.

Veldig irriterende at kamera skrur seg av (ved bruk av blitz) når batteriet begyner og bli dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon S45 her. Kjøpte det i like før årsskiftet. Har tatt mange bilder, eksperimentert en god del med lange lukketider. En del filmklipp har det også blitt. Har bare fremkalt litt over 100 av bildene i en skikkelig fotoforretning. Synest bildene er supre. Men har ikke lært meg USM og slikt enda :/

Har brukt Apacer 256, men har nå kjøpt Sandisk 256 og håper det går bedre. (Apacer-kortet klikket)

Før ferien fikk jeg meg Canon undervannshus, stativ og X-drive, for å utnytte kameraet mest mulig.

Er totalt VELDIG fornøgd med kameraet.

Mvh Amatør Jan Ove

Lenke til kommentar

Har en Canon G3 og er meget tilfreds. Fine billeder bortset fra en tendens til overeksponering på motiver med stor kontrast og en noget middelmådig autofokus. Har haft det i to måneder og skal jeg have et nyt kamera om et par år, vil det formodentlig blive et digitalt spejlrefleks. Kan ikke se, hvordan andre kompaktkameraer kan betyde en væsentlig forskel - heller ikke den nye G5 - som det ser ud her og nu.

Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig mitt etterlengtede Olympus C750-UZ i går, og er foreløbig veldig imponert. Har i lengre tid luktet på diverse Nikon-kameraer, men når Olympus kom med 4,0 MPix og 10x optisk zoom til en så bra pris så var valget enkelt. Har kjøpt med hurtiglader, 256 MB XD-card og stativ.

 

NB! Batterilader og fjernkontroll følger med kameraet. Litt vanskelig å finne ut uten å se på esken.

 

Er man ute etter bra zoom, må dette kameraet prøves.

Alt i alt en vinner for ca 5000,- synes jeg :woot:

Lenke til kommentar

Jeg har et HP Photosmart 120. Dette er et helt greit lekekamera, men ikke noe å ta seriøse bilder med. Bildene blir dårlige i innelys. Skal bildene bli bra må det være ute og bra lys, ikke om kvelden da blir alt svart :p

 

Ellers kjøpte jeg meg en minne brikke på 32 mb, så nå kan jeg ta rundt 100 på "best" kvalitet.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Canon EOS 10D for en måned siden.

Mitt første digitale kamera, hadde tidligere EOS 30.

 

Savner øye-styringen fra 30'en, og firewire / USB2.

 

Ellers meget godt fornøyd så langt.

Prøver fortsatt å bli kjent med alle mulighetene med kameraet.

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar

Halla!

Jeg har en Kodak LS443.

Kjøpte det for 2-3 mnd. siden for 3500,- og jeg angrer ikke det grann!

4 megapixel, tar supre bilder, klare i dagslys, og når det mørkner er det bare til å bruke blitzen, bildene blir nesten like klare.

3 optisk zoom og 10 digital zoom som funker kjempe bra, ikke no dårlig oppløsning i det hele tatt.

Bildene er ikke til å klage på rett og slett:)

Kameraet var LITT klomsette å holde i begynnelsen, men det venner man seg til.

Kjekke knapper som <<delete>> og <<reveiw>> knapp.

Også noen unødvendige.

Ved siden av LCD skjermen, er det en liten <<joystick>> ganske kul, og lett å håndtere.

Menyen er også gaske enkel og grei!

 

Jeg er egentlig kjempe fornøyd for å si det sånn :lol:

Kan godt annbefale det kameraet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...