banansplitt™ Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Er det sånn at man ikke bør ha gjenstander oppå subwoofern? Som f.eks. nå har jeg Xbox, PS3, Wii stående oppå subwoofern min. Er det dumt at de står der? Hvor skadelig er det og hvorfor? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ja det er dumt. Ein subwoofer vibrerer, noko optiske drev ikkje alltid er like glad i. Du har sikkert ein anna plass å setje konsollen. Det kan gjerne gå greit, men like gjerne gå i dass. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Tror ikke det er tatt høyde for vibrerende underlag i disse produktene. Plutselig har de skrudd seg selv fra hverandre. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Åja, her tenkte jeg mer magnetisme e.l? Muligens jeg er helt på jordet her nå, men mener å ha lest noen warnings om dette. Du har sikkert ein anna plass å setje konsollen. Det ser så fantastisk flott ut nå der de står oppstilt på rekke og rad. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Teoretisk sett kan magnetisme gjere skade, men eg tvilar på ein ville klart å skade ein konsoll med ein høgtalar på grunn av magnetisme. Lenke til kommentar
kyllingjazz Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 De fleste konsollene har vell jordet metallchassi så det skal gå bra. Er nok ristingen som er det største problemet. Selv hadde jeg en plante på min sub Sett subben ved en crt skjerm så får du se fin effekt av magnetismen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 De fleste konsollene har vell jordet metallchassi så det skal gå bra. Alle konsollar eg har sett har plastchassi. Uansett er det ikkje alle som har jorda stikkontakt. Ikkje at jord har noko med magnetisme å gjere uansett. Lenke til kommentar
kyllingjazz Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 De fleste konsollene har vell jordet metallchassi så det skal gå bra. Alle konsollar eg har sett har plastchassi. Uansett er det ikkje alle som har jorda stikkontakt. Ikkje at jord har noko med magnetisme å gjere uansett. beklager tenkte støy/ eksterne signaler (faradays bur etc) Hadde en mixer stående på en sub før (PA anlegg) og det endte opp med at subben ristet istykker mixeren ved bruk en gang i uken over ett halvt år. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 De fleste konsollene har vell jordet metallchassi så det skal gå bra. Alle konsollar eg har sett har plastchassi. Uansett er det ikkje alle som har jorda stikkontakt. Ikkje at jord har noko med magnetisme å gjere uansett. Både xbox og playstation er metall på innsiden og plast på utsiden. Jordede metallbur forhindrer mye stråling, men magnetisme har i grunn ikke mye effekt på spillkonsollene, ikke i disse styrkene. Du kommer til å kjenne nøklene begynner å flytte på seg i lomma før konsollene tar skade. Vibrasjoner av litt styrke derimot skrur ut skruer, sprekker loddinger og ødelegger bevegende media som optiske drev og harddisker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå