Reef89 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Pc en er kjempe treig i følge enhetsbehandling så brukes det 50% ++ cpu, men ingen programmer kjører har lukket alt men uansett. Hva kan være galt? hva bør jeg se etter? Har en gammel HDD, kanskje den er på vei til og ta kvelden? har for øvrig nettopp inst. windows på nytt p.g.a problemet, men bare fortsetter. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Ingen prosesser eller applikasjoner ? Endret 3. februar 2011 av War Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Varier fra 17%-50% Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Av og til så gir det seg etter en stund, da kjører alt normalt, men nå i dag for eks. pc fryser litt p.g.a høyt forbruk. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det er ikke sikkert det er uvanlig, er sånn på min laptop med ic5. Sett på logging og se på grafen over tid Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 CTRL-ALT-DEL vegl taskmanager Velg andre fane "Processes" sorter etter CPU ... og da børt du jo finne ut hva som tar 50% av CPU. Om harddisken kneler ... prøv dette programmet http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/manual-en/ Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 CTRL-ALT-DEL vegl taskmanager Velg andre fane "Processes" sorter etter CPU ... og da børt du jo finne ut hva som tar 50% av CPU. Om harddisken kneler ... prøv dette programmet http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/manual-en/ finner ikke noe taxkmanager, alle prosseser står på null, men viser at jeg bruker mye cpu. hører også HDD jobber uten at jeg gjør noe. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Du la inn på nytt, kan være indeksering. Høyreklikk på hhd og slå av / hak av index. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Du la inn på nytt, kan være indeksering. Høyreklikk på hhd og slå av / hak av index. skjønte ikke så mye av det akkurat:P sry. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 La denne ruten stå tom på alle disker. Høyreklikk på diskene i min datamaskin og velg egenskaper. Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Bruker en laptop akkurat nå den bruker fra 50-100% når jeg bare har opp internet explorer. Det skyldes fordi den har en prossesor som har bare 1 core og kun 1.6 GHZ. Stasjonæren min har da QuadCore (4 cores) og 2.9 Ghz på hvær av de. Jeg har aldri brukt mere enn 50% uansett om jeg har spillt black ops, hatt på msn,spotify osv. Så prossesoren er ett problem til deg der. Også viss du har lite plass på hooveddisken kan være ett problem. Lenke til kommentar
Reef89 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Bruker en laptop akkurat nå den bruker fra 50-100% når jeg bare har opp internet explorer. Det skyldes fordi den har en prossesor som har bare 1 core og kun 1.6 GHZ. Stasjonæren min har da QuadCore (4 cores) og 2.9 Ghz på hvær av de. Jeg har aldri brukt mere enn 50% uansett om jeg har spillt black ops, hatt på msn,spotify osv. Så prossesoren er ett problem til deg der. Også viss du har lite plass på hooveddisken kan være ett problem. Men prossesoren er jo mer en stor nok, på 3.2ghz C disken har over 30gb ledig. Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Bruker en laptop akkurat nå den bruker fra 50-100% når jeg bare har opp internet explorer. Det skyldes fordi den har en prossesor som har bare 1 core og kun 1.6 GHZ. Stasjonæren min har da QuadCore (4 cores) og 2.9 Ghz på hvær av de. Jeg har aldri brukt mere enn 50% uansett om jeg har spillt black ops, hatt på msn,spotify osv. Så prossesoren er ett problem til deg der. Også viss du har lite plass på hooveddisken kan være ett problem. Men prossesoren er jo mer en stor nok, på 3.2ghz C disken har over 30gb ledig. Da har jeg ikke peiling. Har du overklokket? overklokking kan gjøre at prossesoren blir ustabil. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hvis du ikke har overklokket, eller har noe mystisk liggende i bakgrunnen (programmer som kjører i bakgrunnen), kan jeg tenke meg at problemet skyldes malware. Ta en tur innom Antivirusprogrammer og datasikkerhet. Følg veiledningen. LES IGJENNOM GODT! Lenke til kommentar
IBTB Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Kan også være andre defekte komponenter. Prøv (bare for å eliminere det) Memtest86+ for å se at minnet er ok. Og det som ca119 foreslår for harddisken. Eventuelt fjern alle unødvendige komponenter, start opp å se om problemet fortsatt er der. Er det ikke, monter så komponentene èn og èn helt til problemet oppstår. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Noen tips : Gi oss gjerne en full beskrivelse av pcen din : Model (mengde ) og Navn på : Cpu Minne Skjermkort Strømforsyning (watt) Lydkort Også lurt å komme med : Operativsystem og om det er 32 eller 64 bits. Om du har kjørt vært flink og oppdatere nylig. Uansett så kan det være greit å feilsøke litt før man eventuelt går over til andre muligheter , sjekk om det ligger noen feilrapporteringer inne i administrative verktøy : hendelseliste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå