Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på ordens karakter?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk utgitt karakterkortet for noen dager siden, og det var spesielt en karakter som kom med en sjokk, ordenskarakteren. Jeg hadde foventet NG, men at jeg fikk LG kom som et sjokk.

Jeg fikk også en vurdering av ordenskarakteren og vurdererigen var at hovedgrunnen for nedsatt var forseinkomminger. Ja, jeg er enig i at jeg har hatt en god del forseinkomminger ifjor, de fleste forseinkomminger var ikke min feil, da jeg tar 2 busser til skolen og skoleruten tar rundt en time og femten-tjue minutter, og ofte blir det da feil med buss rute. Læreren svarte med at det var ingen gyldig unskylding, og at jeg burde ta en tidligere buss (noe jeg er enig i, men dette var snakk om knappe 5-10 minutter forseikomminger)

Uansett, så var alt arbeidet pliktoppfølget også, alt av arbeid var levert inn før tidsfrist. Men det er ikke dette som irreterer meg aller mest, jeg har også en kamerat som har mer fravær, og like eller litt mindre forseinkomminger (vi tar ofte samme buss), ikke bare det, men meste av skolearbeidet er for seint levert inn/eller aldri funnet plass, og tilogmed fikk han bedre karakter i orden.

Jeg føler meg urretferdig behandlet. Jeg har havnet i noen diskusjoner tidligere med denne læreren, og føler at denne læreren har et mindre bra forhold til meg og lar dette komme til grunnlag av karakterer.

Hvordan klage og hva er regelverket ved ordenskarakter?

Takk ;)

edit:

Når jeg spurte om dokumasjon på angitt fravær så sa læreren at hun skulle fikse det og ellers det lå på itslearning til foresatte. Dette er noen dager siden jeg spurte, og 1) hun har ikke brydd seg og har ikke tatt seg tid til å ta dette opp 2) jeg finner ikke denne dokumasjonen på itslearning.

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker dere SkoleArena via Itslearning? Fraværet kan ligge der.

Jeg tenker at det beste er at du setter deg ned med læreren, og tar en skikkelig god prat om dette emnet. Da kan du belyse dine synspunkter mye bedre, enn når du snakker med din lærer i forbifarten. Det nytter uansett ikke å vise til andre elever, da lærere ikke har lov til å sammenligne elever(det er lovfestet).

Når du sier at bussturen tar så lang tid, så kan du evt forhøre deg om du kan få et vedtak på at du kan komme inntil 15min for sent på skolen. Nå vet jeg ikke hvor ofte det går buss, eller når du starter om morgenen, men sjekk dette ut.

Dersom det bare er å ta en buss 10min tidligere, så får du ingen medfølelse fra min side. Du er selv ansvarlig for dine handlinger, og dette er noe du lett kan fikse opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...