Gå til innhold

Er Oskar Schindler historiens godeste menneske?

ape i båt

77 stemmer

1. 1. Hvem er historiens godeste person?

• Markus Persson
      6
    • Fridtjof Nansen
      2
    • Michael Jackson
      16
    • Ayn Rand
      5
    • David Attenborough
      4
    • Nelson Mandela
      2
    • Mahatma Gandhi
      10
    • Oskar Schindler
      16
    • Paul Rusesabagina
      1
    • Martin Luther King Jr.
      4
    • Bill Gates
      8
    • St. Nikolas av Myra
      1
    • Francesco Petrarca
      2

Anbefalte innlegg

Michael Jackson

Han holder blant annet en Guinness-rekord for den som har støttet flest veldedige organisasjoner. Til alt fra skolestøtte for afroamerikanere, til forskning på AIDS. Han kaster en stor skygge over Oprah Winfrey for å si det enkelt. Han holdt nesten på å bli nominert til en Nobels Fredspris, og har i rundt 30 år samlet inn humanitærpriser i større og mindre skala. Han bygde til og med sitt eget hjem som en fornøyelsespark. Denne ble misforstått som et personlig lekeparadis, men var egentlig et besøksted som samarbeidet med Make A Wish Foundation, som sørget for at syke og fattige barn fra hele verden, hver uke kunne oppleve moro de ellers ikke hadde ressurser til å oppleve egenhendig.

Han har også vært invitert til Det Hvite Hus av President Ronadl Reagan, George Bush og Bill Clinton, som alle har utmerket han med priser og publisitet for sitt veldedige engasjement. I tillegg samarbeidet han med Jimmi Carter. Hele karrieren hans har i tillegg banet vei for svarte i underholdningsindustrien.

wm1nnk.jpg

Som også flere ganger har måttet betale seg ut av søksmål fra mindreårige gutter som er blitt misbrukt seksuelt på hans farm. At man i det hele tatt kan finne på å nominere denne syke mannen i en slik kåring er ganske skremmende.

Du vet tydeligvis mer om denne saken enn rettsvesenet i USA. Fint om du deler bevisene med oss, og kanskje en amerikansk domstol også.

Bra folk begynner å bli så opplyste at de ser tvers igjennom de transparante anklagene mot Michael.

For det første er det en faktafeil å si han betalte seg ut "flere ganger". Michael ble kun to ganger anklaget for dette. Og kun den første gangen så betalte han seg ut av situasjonen, fordi advokatene hans rådet han til det.

Han fikk forespeilet at rettsaken kunne ta syv år, og det ville ikke han bruke den beste tiden i livet sitt på å gjennomføre. Som fan er jeg glad for det, for til gjengjeld fikk vi flere av historiens største og mest vellykkedede konsertturneer og albumer. Det er også helt lovlig å "settle out of court". Samtidig beviser det at det Chandler-familien var ute etter penger, og ikke rettferdighet.

Dette er såpass godt gransket og belyst at de fleste nå er enige i at Michael var uskyldig. Det hjalp også at når han endelig tok valget om å gå til retten med anklage nummer to, vant han en knusende seier og ble bevist uskyldig. Advokaten var også i tillegg klar til å bevise uskylden hans i den FORRIGE rettsaken, med vitnemål og alt mulig, for å renvaske navnet hans for godt, men dette avslo dommeren fordi det hadde for liten relevans mot de nye anklagene.

Det er skjeldent jeg slår på stortromma for å argumentere mot sånne tåpelige utsagn, men jeg håper du, som de fleste andre, skjønner at Michael ikke var pedofil eller kriminell.

Endret av Ramius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ayn Rand

ayn+rand.jpg

Utviklet objektivismen - en filosofi for livet på jorda. Var den første filosofen som forklarte prosessen konseptdannelse, og den første som gav egoisme og kapitalisme et moralsk forsvar.

Jeg protesterer på det sterkeste.

Og jeg nominerer følgende personer:

Sting

Bono

Mor Theresa

- D.J.

http://www.youtube.com/watch?v=9WQ0i3nCx60

http://www.youtube.com/watch?v=iKkcDgeYBdk

http://www.youtube.com/watch?v=qGuzFUeDDgY

Endret av ikkespisgress
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Michael Jackson

Han holder blant annet en Guinness-rekord for den som har støttet flest veldedige organisasjoner. Til alt fra skolestøtte for afroamerikanere, til forskning på AIDS. Han kaster en stor skygge over Oprah Winfrey for å si det enkelt. Han holdt nesten på å bli nominert til en Nobels Fredspris, og har i rundt 30 år samlet inn humanitærpriser i større og mindre skala. Han bygde til og med sitt eget hjem som en fornøyelsespark. Denne ble misforstått som et personlig lekeparadis, men var egentlig et besøksted som samarbeidet med Make A Wish Foundation, som sørget for at syke og fattige barn fra hele verden, hver uke kunne oppleve moro de ellers ikke hadde ressurser til å oppleve egenhendig.

Han har også vært invitert til Det Hvite Hus av President Ronadl Reagan, George Bush og Bill Clinton, som alle har utmerket han med priser og publisitet for sitt veldedige engasjement. I tillegg samarbeidet han med Jimmi Carter. Hele karrieren hans har i tillegg banet vei for svarte i underholdningsindustrien.

wm1nnk.jpg

Som også flere ganger har måttet betale seg ut av søksmål fra mindreårige gutter som er blitt misbrukt seksuelt på hans farm. At man i det hele tatt kan finne på å nominere denne syke mannen i en slik kåring er ganske skremmende.

Han var ikke pedofil. At det går an å faktisk fortsatt tro dette .. Michael Josef Jackson var ikke pedofil og han ble ikke hvit av egen vilje. Dette må folk snart forstå. Det er bare løgner alt sammen, rykter startet opp for å ødelegge karrieren hans.

R.I.P. MJJ

• Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig ble han hvit til dels av egen vilje. Han led av en hudsykdom som fikk ham til å miste fargen flekkvis over hele kroppen. På hvite folk er ikke dette veldig sjenerende, men jeg jobbet en gang med en svart person som faktisk led av dette, og det var temmelig merkbart, for å si det mildt. Jeg synest det er forståelig at man bare tar å bytter farge på hele sulamitten dersom man har råd til en slik omfattende operasjon.

Lenke til kommentar

Om han var pedofil er vel tilsomt, men han hadde et unatrulig eller usunt forhold til barn.

Men ja, han sa at det var korselig å dele senga med barn, noe jeg kan skjønne da jeg syns det er korselig å dele senga med hunden min uten at jeg og hunden prøver å lage valper sammen, men det er lit rart med en voksenmann som sover i senga med andres barn.

Rart, unatrulig, spesielt, men jeg tviler fremdeles på at han direkte voldtok eller missbrukte barn

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jo da, tenk på alle de pedofile mødrene og fedrene rundt om i verden. Å dele seng med barn, tenke seg til!

At barna sover i foreldrenes seng av og til er det ikke noe galt i, men de færreste vil vel sende sine barn over til tilfeldige voksne menn for å sove sammen med dem i deres seng ...

Yepp, men nå er ikke situasjonen så svart på hvitt som du skal ha det til. Og så er det heller ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

At barna sover i foreldrenes seng av og til er det ikke noe galt i, men de færreste vil vel sende sine barn over til tilfeldige voksne menn for å sove sammen med dem i deres seng ...

De færreste ville nok det, men i dette tilfellet er det ikke snakk om en tilfeldig voksen mann.

Lenke til kommentar

Men delt seng med Home Alone 1 og 2 gutten, det gjorde han!

Og han har selv, som voksen, uttalt gjenntatte ganger at seksuell aktivitet ikke var involvert. Man er da for faen meg ikke pedofil bare fordi man sover i samme seng som et barn.

Det var et forsøk på å se reaksjonene ;)

Såpass har jeg også fått med meg, selvom jeg aldri har brydd meg noe om MJ.

Lenke til kommentar

Og han har selv, som voksen, uttalt gjenntatte ganger at seksuell aktivitet ikke var involvert. Man er da for faen meg ikke pedofil bare fordi man sover i samme seng som et barn.

Du bryr deg nok mer enn du innrømmer, når du tross alt kommenterer han i denne tråden, og har gjort deg opp en mening om han.

Lenke til kommentar

Du bryr deg nok mer enn du innrømmer, når du tross alt kommenterer han i denne tråden, og har gjort deg opp en mening om han.

Ehhh, jeg bryr meg ikke om hvem eller hva han har ligget med. Jeg hører ikke på musikken hans, og kan kanskje nevne to låter.

Hvis dette betyr at jeg bryr meg om han... vel. Da bryr jeg meg om alle jeg har hørt om.

Lenke til kommentar

Artig sammensetning av personer man kan stemme på her. Blir et ganske skarpt skille mellom de som aktivt har jobbet for å redde enkeltmennesker og de som har startet bevegelser i samfunnet som mer eller mindre bevisst har medført positive endringer for menneskeheten. Så blir vel spørsmålet hva slags moralfilosofisk ståsted man har.

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert for sein.

Norman_Borlaug

Norman_Borlaug.jpg

Han utviklet nye kornsorter og hjulpet flere land med å øke antall korn produsert per areal (eller heter begrepet m^2?), dette førte til at opptil 1 milliard flere mennesker fikk mat.

Det er store greier det! :)

edit: huff dette var kronglete skrevet, beklager for det.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Med "Kristus", antar jeg du mener "Jesus". Burde ikke alle personene være bevist at har levd en gang? Godt mulig det er blitt bevist at en hette det en gang, men jeg har ikke fått med meg.

Hvis det ikke har blitt bevist, vil jeg gjerne nominere skybert også.

At det i det hele tatt er noen som tviler på at personen Jesus levde er tåpelig. Du bare tror han ikke har levd fordi du ikke er kristen, men om han gjorde undrene og stod opp fra døde er en annen ting. Men at han levde er ganske så sikkert. Det finnes flere tusen skrifter som omhandler Jesus, det finnes ca 9 av Julius Cesar og kansje 2 av Platon, men ingen tviler på at de har levd.

Lenke til kommentar

Men det er egentlig et latterlig resulatat av avstemingen her, Michael Jackson som bare var en rik superstjerne ga penger til de fattige ligger på 2.plass, mens en mann som ofret livet sitt for å beskytte hutsier og tutsier (eller hva de var) ikke har fått en eneste stemme.

Michael Jackson er kansje det siste mennesket jeg noen gang ville gitt noe til.

Lenke til kommentar

Med "Kristus", antar jeg du mener "Jesus". Burde ikke alle personene være bevist at har levd en gang? Godt mulig det er blitt bevist at en hette det en gang, men jeg har ikke fått med meg.

Hvis det ikke har blitt bevist, vil jeg gjerne nominere skybert også.

At det i det hele tatt er noen som tviler på at personen Jesus levde er tåpelig. Du bare tror han ikke har levd fordi du ikke er kristen, men om han gjorde undrene og stod opp fra døde er en annen ting. Men at han levde er ganske så sikkert. Det finnes flere tusen skrifter som omhandler Jesus, det finnes ca 9 av Julius Cesar og kansje 2 av Platon, men ingen tviler på at de har levd.

"personen"? Noe jeg virkelig tviler på er at det har levd EN fyr med navnet Jesus. Sikkert heller 100. Minst. 1000 kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...