Gå til innhold

Er Oskar Schindler historiens godeste menneske?

ape i båt

77 stemmer

1. 1. Hvem er historiens godeste person?

• Markus Persson
      6
    • Fridtjof Nansen
      2
    • Michael Jackson
      16
    • Ayn Rand
      5
    • David Attenborough
      4
    • Nelson Mandela
      2
    • Mahatma Gandhi
      10
    • Oskar Schindler
      16
    • Paul Rusesabagina
      1
    • Martin Luther King Jr.
      4
    • Bill Gates
      8
    • St. Nikolas av Myra
      1
    • Francesco Petrarca
      2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nominerer Simon Wiesenthal, Holocaust-overleveren som ble en nazijeger som sporet opp mer enn 1100 krigsforbrytere og stilte dem for retten.

simon-weisenthal-hs.jpg

Edit: Var jeg for sent ute? :dontgetit:

Åh, herregud. Denne løgneren? Dette monsteret? Dette er en kandidat til "verdens godeste menneske"? Wiesenthal er erkeløgneren som stod bak løgnen om såpe laget av jøder. Blant annet.

Gosh.. og hva er så nobelt med å jakte på mennesker som gjorde ingen annen forbrytelse enn å forsvare landet sitt? Hva sier Wiesenthal om slaktingen av Palestinere i dag? Drar han rundt med pistol og jakter på sionist-jøder og får de stilt for retten?

Hey - tror du de 1100 såkalte krigsforbryterne hadde en sjanse til rettferdig dom? Skulle de tortureres først eller henges på direkten? Ja, du vet vel at Rudolf Höss, Auschwitz-kommandanten, ble torturert? Han ble faktisk torturert av en jøde.

Les her: http://www.rense.com/general68/hoss.htm

Jeg lurer på om du er her på forumet bare for å bedrive propaganda. Å si at Wiesenthal er et "godt menneske" er jo avskyelig.

Lenke til kommentar

Æsj, gløm nå dette. Orker ikke en runde til. Kan en mod slette innlegget når han/hun ser dette? :)

Du "orker" ikke sannheten? Syns du forresten det er OK at tyskere tortureres og myrdes? Er ikke tyskere også mennesker? Syns du løgn er helt greit?

----------

Simon Wiesenthal Exposed as a Fraud and Liar

By Francis Dixon

Gerd Honsik, Fiend and Felon (translated from Schelm und Scheusal by Medea deSculda), Täby, Sweden, undated, 404 pp., hardcover, photos, bibliography, index. $20.- This book can be ordered from Castle Hill Publishers.

Now that professional "Nazi"-hunter Simon Wiesenthal has added knighthood by the British crown to the numerous honors that have been heaped upon him, Gerd Honsik’s recent Fiend and Felon is just the book to put the seedy Galician conman back in his place. While there have been many shorter revisionist exposés of Wiesenthal, this one offers the dual advantage of numerous photos and documents, elucidated by easy-to-read, large-type text that traces Wiesenthal’s shady career from his contradictions and evasions on his wartime experiences (Soviet functionary? Red partisan? German collaborator? Or all of the above?) to his postwar misrepresentations (the Polish-born arch-Zionist claimed to have been a postwar German expellee!) and of course Wiesenthal’s career as a "Nazi hunter."

As an Austrian, author Honsik has a strong grasp of the politics – governmental and media – of Wiesenthal’s Austrian base and provides details of Wiesenthal’s manipulations there that have hitherto received little notice in English-language media. Among them is documentation of Wiesenthal’s scurrilous campaigns against Austrian politicians who have proved insufficiently loyal to the canonical Holocaust and to the interests of Israel, from Austria’s Jewish chancellor Bruno Kreisky (who called Wiesenthal’s bluff by accusing him of having been an informant for the Gestapo during the war) in the 1970s to Jörg Haider in the 1990s. Honsik’s knowledge of the Austrian political and legal milieu also proves of advantage in gaining access to documents and records missing from other treatments, whether friendly or adversary, of Wiesenthal’s life and times. Thus, Fiend and Felon includes a lengthy consideration of a letter alleging a shady business deal between Haider’s family and a Third Reich Gauleiter, and the letter’s exposure as a forgery by Austrian police, as well as accounts of his vicious campaigns against such Austrian revisionists as the prominent engineer Walter Lüftl.

But the heart of Fiend and Felon is quite properly its treatment of the "Nazi"-hunter’s most famous prey, from Adolf Eichmann to John Demjanjuk, and including considerations of Wiesenthal’s roles in the cases of such alleged monsters as Josef Mengele, Treblinka commandant Franz Stangl, and Walter Rauff, one of the numerous alleged inventors of the mythical gas van. Readers who look for exhaustive rehashings of the charges, trials, or even Wiesenthal’s role in the "hunt" for these and a good dozen other alleged wartime "perpetrators" may be disappointed. Yet each vignette offers solid rebuttal to the key aspects of the charges against the accused as those charges relate to the Holocaust – something all too often missing even in accounts by self-styled revisionists.

Fiend and Felon is anything but a dispassionate account of its subject’s life and work. Author Gerd Honsik, a committed Austro-German nationalist as well as revisionist, has crossed swords with the old fraud more than once and currently lives in exile at least partly as a result of Wiesenthal’s ability to convert the moral dross of his actual past into a fool’s gold, with which to dazzle, threaten, and tyrannize the gentiles among whom this self-proclaimed Zionist has always chosen to live. Its English is not always perfect, but is quite passable throughout, and it includes hundreds of photographs, many of which will be new to American and British readers, and scores of documents – with English translations in a handy appendix. All in all, Fiend and Felon is an unsparingly accurate portrayal of Simon Wiesenthal, for what he is worth, for all that he’s worth.

Kilde: http://www.vho.org/tr/2004/3/Dixon340f.html

Fra engelske Sunday Times: http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/books/book_extracts/article6718913.ece

Fra BBC: http://news.bbc.co.uk/today/hi/today/newsid_8179000/8179535.stm

Enda mer:

'Gentile hating Wiesenthal exposed as fraud & liar'

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=2438

'Wiesenthal proclaims the truth of 'human soap'

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=659

'H. Museums Indoctrinating Students with Staged Propaganda'

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=2349

"Nazi-hunter Wiesenthal dies at 96"

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=2456

Simon Wiesenthal: Fraudulent 'Nazi Hunter'

http://www.ihr.org/leaflets/wiesenthal.shtml

(Åja - legger merke til at fyren har gått bort. Ja nå får han sin straff, tror jeg.)

Lenke til kommentar

Æsj, gløm nå dette. Orker ikke en runde til. Kan en mod slette innlegget når han/hun ser dette? :)

Du "orker" ikke sannheten? Syns du forresten det er OK at tyskere tortureres og myrdes? Er ikke tyskere også mennesker? Syns du løgn er helt greit?

Jeg orker ikke en runde til sa jeg. Dette har jeg diskutert i en tråd allerede og ser ingen grunn til å ta den igjen i en annen tråd med identiske argumenter.

Forresten så er det fortid, ikke nåtid.

Har aldri nevnt at jeg mener noen ikke er mennesker, men takk for at du tror det.

Aldri sagt det heller, men igjen, fint at du tror det.

Lenke til kommentar

Orker du ikke så er det jo bare å melde pass. Men du kan ikke kreve at noen skal fjerne et innlegg bare fordi du ikke liker det. Gosh.

Du skjønte altså ikke at jeg snakket om mitt eget innlegg? Som også har blitt slettet nå.

Du fikk sikkert en notification på at jeg hadde sitert deg, utenom at det kom frem et sitat? Dette fordi jeg ga deg et svar. Senere så ombestemte jeg meg, og fjernet alt jeg hadde skrevet, og ba om å få det slettet. Det hadde faktisk ingenting med innlegget ditt å gjøre!

Lenke til kommentar

Michael Jackson

Han holder blant annet en Guinness-rekord for den som har støttet flest veldedige organisasjoner. Til alt fra skolestøtte for afroamerikanere, til forskning på AIDS. Han kaster en stor skygge over Oprah Winfrey for å si det enkelt. Han holdt nesten på å bli nominert til en Nobels Fredspris, og har i rundt 30 år samlet inn humanitærpriser i større og mindre skala. Han bygde til og med sitt eget hjem som en fornøyelsespark. Denne ble misforstått som et personlig lekeparadis, men var egentlig et besøksted som samarbeidet med Make A Wish Foundation, som sørget for at syke og fattige barn fra hele verden, hver uke kunne oppleve moro de ellers ikke hadde ressurser til å oppleve egenhendig.

Han har også vært invitert til Det Hvite Hus av President Ronadl Reagan, George Bush og Bill Clinton, som alle har utmerket han med priser og publisitet for sitt veldedige engasjement. I tillegg samarbeidet han med Jimmi Carter. Hele karrieren hans har i tillegg banet vei for svarte i underholdningsindustrien.

wm1nnk.jpg

Som også flere ganger har måttet betale seg ut av søksmål fra mindreårige gutter som er blitt misbrukt seksuelt på hans farm. At man i det hele tatt kan finne på å nominere denne syke mannen i en slik kåring er ganske skremmende.

Lenke til kommentar

Nå leste jeg bare de to nederste av linkene dine, men dårligere argument for ditt syn skal du lete lenge etter. Her er det påstander om ditt og datt, konklusjoner fra forfatternes side osv. Den som leter etter feil finner, det gjelder bare å tolke i favør sitt syn. At f.eks hennes organisasjon ikke behandlet dem korrekt etter legestandard gjør ikke henne til et ondt menneske!

Hvis du har problemer med å finne et ondere menneske enn henne sier mer om din evne til å lete enn om henne som person.

Edit:

Hvis du virkelig vil finner du feil ved alle store mennesker. Norske motstandsmenn likviderte nordmenn, Ghandi skal i følge denne tråden være rasist, Martin Luther King jr. ble beskylt for å være en trussel i USA osv. likevel blir slike personer hyllet for sin godhet og heltemot.

Konklusjonen må være at (fritt etter hukommelsen): den som er uskylds ren får kaste den første sten.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Michael Jackson

Han holder blant annet en Guinness-rekord for den som har støttet flest veldedige organisasjoner. Til alt fra skolestøtte for afroamerikanere, til forskning på AIDS. Han kaster en stor skygge over Oprah Winfrey for å si det enkelt. Han holdt nesten på å bli nominert til en Nobels Fredspris, og har i rundt 30 år samlet inn humanitærpriser i større og mindre skala. Han bygde til og med sitt eget hjem som en fornøyelsespark. Denne ble misforstått som et personlig lekeparadis, men var egentlig et besøksted som samarbeidet med Make A Wish Foundation, som sørget for at syke og fattige barn fra hele verden, hver uke kunne oppleve moro de ellers ikke hadde ressurser til å oppleve egenhendig.

Han har også vært invitert til Det Hvite Hus av President Ronadl Reagan, George Bush og Bill Clinton, som alle har utmerket han med priser og publisitet for sitt veldedige engasjement. I tillegg samarbeidet han med Jimmi Carter. Hele karrieren hans har i tillegg banet vei for svarte i underholdningsindustrien.

wm1nnk.jpg

Som også flere ganger har måttet betale seg ut av søksmål fra mindreårige gutter som er blitt misbrukt seksuelt på hans farm. At man i det hele tatt kan finne på å nominere denne syke mannen i en slik kåring er ganske skremmende.

Du vet tydeligvis mer om denne saken enn rettsvesenet i USA. Fint om du deler bevisene med oss, og kanskje en amerikansk domstol også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...