newutd Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hei Hadde for en liten stund siden en F: (forsvant for 2 timer siden) som var raid5 sharen min på 4 disker. Plutselig sluttet den å vise seg i min datamaskin som F: og når jeg skriver f: kommer det at ingen disker heter det. Ser raidet når jeg starter opp pcen, men får det ikke fram inne på my computer inne på vista. Har dette kontrollerekortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338397 kjørte ein chkdsk og da fikk jeg opp: "WARNING! F parameter not specified." Hva er gale og hvordan kan jeg få raidet til å vise igjen på min datamaskin?? På forhånd takk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Og du lurer på hvorfor raidet ditt klikka med den kontrolleren? Man får det man betaler for Men seriøst så kan det være en fordel å koble bort alt, deretter koble inn alt inn igjen. Dette kan fungere. Ellers kan det være at 1 eller 2 disker har klikka. Har du sjekke inne i biosen til kontrolleren, eller kjører du software raid i windows? Lenke til kommentar
newutd Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Og du lurer på hvorfor raidet ditt klikka med den kontrolleren? Man får det man betaler for Men seriøst så kan det være en fordel å koble bort alt, deretter koble inn alt inn igjen. Dette kan fungere. Ellers kan det være at 1 eller 2 disker har klikka. Har du sjekke inne i biosen til kontrolleren, eller kjører du software raid i windows? ja, man får det man betaler for, men hadde ikke så mye penger når eg kjøpte det for 2 år siden. Ser ut som 1 av diskene har klikka, den kommer ikke opp når eg restarter pcen. Skal rive ut alle ledningene og koble opp alt på nytt. Har ikke vert inne på biosen ennå, får ta meg ein tur inn der og. Har vurdert å kjøpe denne lille saken, er det noe? TS-659 Pro+ Turbo NAS http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=164 Lenke til kommentar
newutd Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Der var kablene koblet ifra og støv fjernet, og når virker radi5 igjen, men er litt lyder i det, så må nok kjøpe inn en hdd igjen Endret 4. februar 2011 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå