talisar Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Deler av dette er såklart min feil fordi jeg trodde at NGT kunne være seriøse og hjelpe meg på dagen/uka. Noe de har vist seg å ikke klare. Jeg flyttet til ny leilighet i starten av Juli, siden det allerde lå en NGT linje her regnet jeg med at det ville være en smal sak å få den overført til meg, jeg har tross alt et 2 årig kundeforhold til Folkene og har lagt igjen mange tusenlapper der. Han som bor her har sagt opp fra slutten av juli siden jeg ikke ville overta og si opp mitt gamle abbonoment. Ville såklart beholde mailadressen min sant.. Så jeg kontakter kundeservice på tlf, etter 40 minutt ventetid får jeg beskjed, meld flytting via web først så avtaler vi at du sender inn ruter også sender vi tilbake en netopia til deg. Ok greit nok, jeg melder flytting.. og sender så en mail om at dette er gjort og om hvordan alt kan ordnes lettest mulig. Jeg får så et svar som sier at Hei! For å ordne dette lettest og unngå at linjen kobles ned i slutten av Juli må du få den gamle eieren til å overføre sitt abbonoment til deg og si opp ditt. Du vil fortsatt bli belastet 6 uker for ditt gamle.. (ok dette var greit nok) For å unngå nedkobling av linje i slutten av Juli må du be gammel eier om å trekke tilbake oppsigelse. OK greit nok det og.. MEN. Det får være grenser for hvor vanskelig det skal være. Det er en linje her, den brukes nå midlertidig av meg med hans Netopia ruter (gammel eier altså). Jeg mailer kundeservice igjen og sier at hør her, det kan da ikke være så vanskelig, jeg skal ta over her. Det er da slettes ikke nødvendig å koble ned linje i slutten av juli. Dette må kunne ordnes på en enklere måte. (merk at ngt kan sperre og sette ned hastighet på dagen når man ikke betaler). Jeg ber så om at saken eskaleres til noen på system / drift slik at saken kan behandles mer korrekt enn hva kundeservice kan (de forstår jo ikke situasjonen). Så sier jeg at jeg til nød kan godta en overføring av abonoment om de kan garantere meg at jeg får samme kundenummer, mailadresse og at det kan skje når leie på gammel linje løper ut. Jeg får da et kort svar: Hei, du må si opp ditt gamle abbonoment og overføre det eksisterende på ny adresse til deg for å unngå nedkobling av linje i slutte av juli. Altså. Jeg spurte om det var mulig å beholde mail adresse og kundenr og om saken kunne eskaleres. Så får jeg et så kort og frekt svar. Jeg begynner å bli irritert. 2 års kundeforhold betyr tydeligvis ingenting og de er ikke villig til å gjøre en enkel endring i kunderegisteret sitt overhodet. Det er veldig enkelt, de avslutter abbonomentet til han som bodde her før ui slutten av juli som bedt om , oppretter meg som abbonoment med AKTIV linje og kobler ikke ned. Sender meg en ny netopia og jeg sender inn han som bodde her sitt + min gamle cisco. Jeg trenger ingen endringer i koblingskap eller noen ting. KUN en liten endring i kunderegistreringer. Men neida. de vil kjøre meg gjennom hele si opp gammelt, overfør så den andre personen sitt abbonoment. Og de nekter meg å overføre problemet fra kundeservice til markedsavdeling / system&drift. Har et navn på en på system hos NGT som har løst opp i lignende situasjoner før jeg har tenkt å kontakte. Syns det er direkte frekt av de som besvarer mail hos NGT å ikke bifalle mitt ønske om eskalering av saken til noen som har teknisk kompetanse til å forstå situasjonen. Ikke har jeg fått noe saksnummer eller saksbehandler heller. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan få banket det inn i hodet på dem at jeg vil ha dette løst UTEN å bruke de @$£432 6 ukers ventetid fristene de har? Jeg betaler jo gebyret for flytting + 6 uker på gammel lokasjon uten å protestere. Jeg vet jeg burde ordnet dette før.. men ærlig talt når det allerede er en fungerende dsl linje her så får det være grenser for inkompetanse og litehjelpvilje hos kundeservice. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 (En det av) problemet her er desverre byråkratiet til Telenor rundt kobberlinjer (abonnent, eierskap og hvilke tjenester som kjøres der). Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Når det allerede ligger linje her og det ikke skal gjøres noen fysiske endringer på noe DSLAM eller noe? Har jo ikke noe med eierskap av kobber å gjøre så vidt jeg kan se. Gammel eier. Ola Nordmann, ut Ny eier Kenneth Meg , inn. Ingen fysiske endringer. Men såklart om det er en forklaring i at telenor legger inn sperrer for å overdra ting på den måten så kan de jo heller bare forklare det hos NGT enn å ha den holdninga:) Lenke til kommentar
Rim Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Nå har ikke hvert kobberpar i Norge et unikt nummer, det lagres med telefonnummer eller sambandsnummer ved full aksess. Forrige linje må sies opp for frigjøring slik at du kan få linjen. Det er ikke sikkert de på kundeservice er klar over dette. De har bare direktiver å forholde seg. Alle slike endringer må kjøres gjennom Telenor. Dersom de ønsker å flytte deg fra en port til en annen port på samme sentral er det samme leksa. Dette er dog mer strømlinjeformet enn det høres ut som, men det kan fortsatt ta tid. Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 har hatt akkurat samme problem med ngt! holdt på i vel 3 mnd før ting ordna seg. har 6mnd igjen av mitt kundeforhold til ngt og kommer aldri til å ha noe med de å gjøre igjen etter det!!! hørt om mange ville historier bla. der ngt kobler opp internett i et par dager for så og koble ned igjen og gi beskjed (på mail seff) om at de ikke kan få internett fra ngt fordi det ikke er utbygd.... men de sender fortsatt regninger.... jeg bestillte ngt for 18 mnd siden (tok ca 12 uker før jeg fikk, og all info kom på mail) fordi da var de "best" og billigst.... slik er ikke situasjonen lenger, så kvitt deg med ngt!!!! det skal jeg!!!!! Lenke til kommentar
Mio Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 har hatt akkurat samme problem med ngt! holdt på i vel 3 mnd før ting ordna seg. har 6mnd igjen av mitt kundeforhold til ngt og kommer aldri til å ha noe med de å gjøre igjen etter det!!! hørt om mange ville historier bla. der ngt kobler opp internett i et par dager for så og koble ned igjen og gi beskjed (på mail seff) om at de ikke kan få internett fra ngt fordi det ikke er utbygd.... men de sender fortsatt regninger.... jeg bestillte ngt for 18 mnd siden (tok ca 12 uker før jeg fikk, og all info kom på mail) fordi da var de "best" og billigst.... slik er ikke situasjonen lenger, så kvitt deg med ngt!!!! det skal jeg!!!!! Det vil alltids være problemer uansett om man velger catch,telenor,Tiscali eller Nextgentel.Noen kunder får servicen som de vil ha den, mens andre er uheldige igjen.Jeg skal snart flytte 100 meter fra her jeg bor nå,så da må jeg flytte Nextgentel linja mi også.Får håpe dette går smertefritt Lenke til kommentar
QTC Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg har historie om NGT der de oppfører seg som "idioter" og er EXTREMT dårlig på kundebehandling,,, men historien er lang så gidde ikke fortelle ,,, men en ting skal jeg si ,,, å vente 2 år på ADSL når de skulle komme etter ca 6 uker , det er ikke holdbar kundeservice, og firmaer som gir slike lovnader og bryter dem skulle vært saksøkt... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det vil alltids være problemer uansett om man velger catch,telenor,Tiscali eller Nextgentel.Noen kunder får servicen som de vil ha den, mens andre er uheldige igjen.Jeg skal snart flytte 100 meter fra her jeg bor nå,så da må jeg flytte Nextgentel linja mi også.Får håpe dette går smertefritt Husk å melde flytting SEKS uker før du flytter. Jeg flytter neste uke men må vente 4-5 uker til jeg får linje igjen siden jeg ikke visste at jeg flytter og dermed kunne ikke melde flytting tidligere. Så synd at det tar så lang tid å klargjøre en linje. (Vet ikke om det hjelper å gi noen penger under bordet til å få det fortere) Forresten, måtte vente bare 3 min til jeg fikk kontakt med Telenor kundeservice (for å si opp tlf. abnm) og det var midt på dagen. Er det ikke bra or what? Kanskje det kan skyldes sommerferie.... God sommer, alle sammen Lenke til kommentar
sasund Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Har merket meg det mang en gang at det beste er å prate med den samme personen når man skal ha noe gjort.... også det å ringe med det samme når de åpner, har lønt seg en del ganger... 10-15 minutters venting istede for 40-50... Men som regel når det har vært noe har jeg bare ringt til sentralbordet og lagt igjen beskjed at personen jeg har navnet på skal ringe meg opp... har faktisk klart å løse det mest utrolige gjennom dette... Som den gangen de fant ut at de skulle sette ned hastigheten min... Ringte å sa at jeg skulle ringes tilbake momentant, etter 15 minutter var hastigheten oppe til det normale... Så mitt tips er: prat med bare en person, få gjerne et direkte nummer, gi alt inn med tesje og still krav... det bruker å hjelpe... Lenke til kommentar
Mio Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Så mitt tips er: prat med bare en person, få gjerne et direkte nummer, gi alt inn med tesje og still krav... det bruker å hjelpe... Det er ikke så lett og forholde seg til en person på kundeservice avdelinger.Det meste man prater med kundene om blir logget.Det kommer ann på hva slags telefon system de bruker der. Som regel så er det kø system, og da kommer man bare til den første som telefonen ringer hos der.kommer man så og si til samme person hver gang man ringer dit, så kan man jo gjette seg til hvor mange ansatte det er der det er jo fint hvis man kan forholde seg til en person ja.Jeg har i hvertfall fått veldig god service fra kundeservice i Nextgentel når jeg har ringt dem.Håper de kan fortsette å gi meg det.Jeg er en veldig fornøyd kunde av dem enda i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå