danfredr Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hei. jeg har en gammmmmmmel pc hjemme som jeg har lyst til å instalere linux på. jeg skal bruke den som skriver server hjemme Hvilken versjon av linux ambefaler dere får denne pc-en ? DET SKAL IKKE GÅ TREGT maskin vare: CPU: 60 mhz :wink: Ram: 16-32 mb minne :wink: Hardisk: 500 mb hardisk og 300 mb. (jeg vil ha slik at jeg kan bruke begge hardiskene samtidig i linux). :wink: Printer: Okipage 8w lite Okipage 8w NetverksKort: 3Com (mer husker jeg ikke) Det er ikke nøye med Skjerm drivere eller Lyd drivere (Det er tråsalt en server) :wink: Lenke til kommentar
Neme Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 en veldig basic slackware installasjon? Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 hva er basic slackware da Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 kommandolinje er generelt ikke tregt på de fleste maskiner, men hvis du absolutt vil ha x vil jeg foreslå å bruke fluxbox wm. legg inn en minimal freebsd innstallasjon eller noe da vel. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg tror FreeBSD 4.8/9 vil passe deg helt utmerket. FreeBSD er godt dokumentert, topp moderne og vil likevel kjøre bra på den boksen. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 jepp. til eldre maskiner som allikevel ikke skal kjøre winex og vmware så er freebsd genialt. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg tror FreeBSD 4.8/9 vil passe deg helt utmerket. FreeBSD er godt dokumentert, topp moderne og vil likevel kjøre bra på den boksen. Kanskje, men han sa han skulle installere Linux. Virker som om mange BSD-ere her ikke vet at BSD ikke er Linux. Lenke til kommentar
hda Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg tror FreeBSD 4.8/9 vil passe deg helt utmerket. FreeBSD er godt dokumentert, topp moderne og vil likevel kjøre bra på den boksen. Kanskje, men han sa han skulle installere Linux. Virker som om mange BSD-ere her ikke vet at BSD ikke er Linux. I 95% av tilfellene hvor topic er "hvilken linux?" er vedkommende helt uvitende om tilgjengelige alternativer (les: BSD m.fl.), spørsmålet er derfor å anse som synonymt med "alternativer til Windows". Du kan forøvrig telle antall tilbakemeldinger jeg fikk på denne tråden. Så lenge Linux er hardware.no's eneste forum "dedikert" til !=windows så kan du forvente lignende poster i framtiden av undertegnende og alle andre som kjører en BSD flavour. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 gidder ikke lage en ny topic men, tror dere en sånn pc vil støtte RH8/9? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 gidder ikke lage en ny topic men, tror dere en sånn pc vil støtte RH8/9? Den vil støtte det ja, men jeg hadde aldri latt RH røre en slik pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå