Gå til innhold

instalere linux på 60 mhz


Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en gammmmmmmel :lol: pc hjemme som jeg har lyst til å instalere linux på. jeg skal bruke den som skriver server hjemme

Hvilken versjon av linux ambefaler dere får denne pc-en ?

DET SKAL IKKE GÅ TREGT :D

 

maskin vare:

 

CPU: 60 mhz :wink:

Ram: 16-32 mb minne :wink:

Hardisk: 500 mb hardisk og 300 mb. (jeg vil ha slik at jeg kan bruke begge hardiskene samtidig i linux). :wink:

Printer: Okipage 8w lite Okipage 8w :D

NetverksKort: 3Com (mer husker jeg ikke)

 

Det er ikke nøye med Skjerm drivere eller Lyd drivere (Det er tråsalt en server) :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror FreeBSD 4.8/9 vil passe deg helt utmerket. FreeBSD er godt dokumentert, topp moderne og vil likevel kjøre bra på den boksen.

 

Kanskje, men han sa han skulle installere Linux. Virker som om mange BSD-ere her ikke vet at BSD ikke er Linux.

 

I 95% av tilfellene hvor topic er "hvilken linux?" er vedkommende helt uvitende om tilgjengelige alternativer (les: BSD m.fl.), spørsmålet er derfor å anse som synonymt med "alternativer til Windows". Du kan forøvrig telle antall tilbakemeldinger jeg fikk på denne tråden.

 

Så lenge Linux er hardware.no's eneste forum "dedikert" til !=windows så kan du forvente lignende poster i framtiden av undertegnende og alle andre som kjører en BSD flavour.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...