Gå til innhold

Sverger du til berøring eller taster?

51 stemmer

1. 1. Touch eller Tast

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er bare litt nysgjerrig hva andre mobil intresserte mener om saken nå som "alle" har brukt touch en god stund.

Hva synes du om touch skjermen din?

Jeg har nå hatt touch mobil det siste 2 åra, men må innrømme at jeg har begynt å savne vanelige taster litt. Hva mener du?

Ja, er deilig å ha en stor skjerm å surfe på nett med, spille o.l, men

jeg har begynt å bli lei å ha en svær klump i lomma, som hele tiden må holdes unna skarpe gjenstander. Mobilen er blitt en pine å bruke når det er kaldt og ikke akuratt lett å ha med seg under trening.

Neste gang jeg skal ha mobil blir det sansyneligvis en touch da og, men gleder meg til "de" finner på noe nytt! :roll:

Så hva synes du om touch i forhold til taster?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Touch er kult det, men absolutt ikke like praktisk. Jeg bytta ut iphonen min med en helt vanlig nokia mobil og ipod touch. Da slipper jeg å dra med en svær klump overalt, og jeg syns det er bedre å bruke taster enn touch. Liker bedre å bruke tastetelefon enn touch, lettere å skrive sms blant annet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ved bruk av telefonen til telefongjøremål er jeg ikke i tvil om at jeg foretrekker fysiske taster. Da helst qwerty-tastatur i layout som bla. Nokia E71 har. Min desidert største favorittlayout.

Dessverre er det sånn at "alt" skal være touch nå for tiden og ønsker man å få oppleve det nyeste fra mobilprodusentene må man ta til takke med touch (noen få alternativer med touch og landskaps-qwerty, men dessverre for få). Jeg hadde gjerne sett at produsentene satset mer på telefoner med fysisk tastatur i tillegg til hva de gjør i dag, men det er nå en gang markedet som bestemmer og ikke jeg.

Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp (ironisk nok :) ) på berøring, og jeg finner det til å være langt raskere enn taster.

Jeg har prøvd noen telefoner med fysisk qwerty-tastatur, men synes de blir trege og unødvendig knotete å skrive på.

De har dog en fordel over berøringskjermer, det er når man skal skrive uten å kunne følge med på skjermen hele tiden. Da kan man tildels føle hvor man befinner seg på tastaturet.

Men siden det ikke er verken smart eller lov å skrive mens man kjører bil, bortfaller nok mye av dette bruksområdet for mange :)

Lenke til kommentar

Ja takk begge deler? :)

http://www.youtube.com/watch?v=Smai_Z_galE

Savner knapper jeg også.

EDIT: Savner å kunne skrive meldinger på farten. Utrolig klønete med touchskjerm. Det å kunne skrive melding helt uten å se på mobilen var en frihet i seg selv. Men når det er sagt så vil jeg ikke tilbake. Men håper selvsagt på nyvinninger.

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

Har ikkje brukt touchtelefon så langt og veit at taster er å føretrekke. Eg brukar ikkje telefonen så mykje av det er behov for kjapp navigering med touch. Går like fort med taster, å skrive melding går definitivt fortare. Ein kombinasjon hadde vore greit dersom eg skal bruke internett meir i framtida.

Lenke til kommentar

Jeg velger touch ut i fra en totalvurdering av behovene mine. Som en ren telefon velger jeg uten tvil vanlige taster. "Problemet" er at telefonen brukes til så mye mer enn ringing og teksting i dag, at ulempene som mange nevner over, veies opp av fordelene med stor skjerm. Jeg ønsker en "alt-i-ett" dings som jeg kan ha med meg, og da er stor skjerm et must for min del.

Lenke til kommentar

Tja, si det....håndbevegelser (gestures) kanskje?

Det kan antagelig virke i kombinasjon med knapper/touch. For å bla i sider, trenger man ikke komme borti skjermen, bare dra fingeren i luften over som et eksempel. Kanskje også spill kan kontrolleres med en form for "minikinect" i form av kameraer i fronten?

Ren tankeoverføring ligger nok noen år frem i tid vil jeg tro :)

Lenke til kommentar

Stemte på berøring, da jeg synes touchtelefoner er bra til alt annet enn å sende SMS-er, og jeg liker teknomonstre. Men jeg skulle ønske min HTC Legend hadde taster en gang i blant, Hadde for et par år siden en mobil med perfekt formfaktor, bare synd man ikke får tak i Android-mobiler med den formfaktoren.

lg_kf700_1.jpg

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...