BoarderXtrem Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) hei. jeg har en corsair p128gb disk. men er det noe vits å bruke 6.0 gb/s s-ata porten da den kjører på 3gb.s? kan jeg like gjerne bruke de vanlige s-ata portene? er det noe vits å bruke den med bare 1 disk? Hk ser du i sign. Endret 3. februar 2011 av boarderxtrem Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 SATA 6 er ikke spesielt egnet til annet enn harddisker hos Intel, men da er jo hele vitsen med dem borte. Årsaken er at Intel sin egen ICH er såpass rå, da spesielt på latency at selv om du har en C300 som støtter SATA 6, så tjener du faktisk mer å kjøre den på SATA 3 som du får på Intel ICH sørbrua. Situasjonen er dog annerledes i AMD leiren... Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 hei. det er jo litt rart. Jeg ville jo ha trodd at det skulle bli bedre, men jeg får sette inn en ssd disk til så blir det raid 0 på meg å.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Egentlig ikke, Intel har utviklet en toppers sørbro som er innebygget og har en lav aksesstid og dette gjør den til ett SSD monster. Mens 6Gb delen er en ekstern billig kontroller med treg respons og loddet fast til en PCI-E port ut ifra sørbrua, som da fungerer som ett ekstra ledd dataene må hoppe over. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Ja skal ikke bruke de da. men jeg har ett spørsmål til ang noe i biosen min. jeg har jo 2d performance booster der, men den er jo av. burde jeg slå den på eller ikke? har søkt litt rundt det, men finner ikke noe klart svar om jeg burde ha den på eller av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå