Gå til innhold

Hvilken levrandør?

Anbefalte innlegg

hei!

i dag bruker jeg telenor Turbo, men får max ut 8 mib:/ Så spurte jeg dem og jeg kunne få vdsl, og det kunne jeg ikke. så jeg har bestemt meg for og bytte, siden de ikke har noen sntraler i vest-byen Bodø. Vet dere noen som har bedre dekning?

adr: sverre granlunds

Vil helst ha rundt 10-20 mb ned og opp et ikke så nøye?

mvh

igxx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kapaks

Bruker ID: skapaksprovider

Passord: prov

Der kan du søke på adresse, tlfnr eller sambandsnr.

Det du derimot bør vite er at alle ISP'er benytter samme kobberkabler (som alle eies av Telenor). Så uansett hvilken leverandør du har så vil den eneste forskjellen være porten du er koblet på i sentralen. Er du missfornøyd med at du kun får 8 mbps gjennom xDSL vil jeg anbefale deg å se etter alternativer til DSL da et bytte til en annen DSL-leverandør nok ikke vil gi deg noe høyere hastighet.

Anbefaler deg imidlertid å sjekke Kapaks for å se hva slags hastighet du i teorien bør oppleve. Er denne langt fra det du opplever (da tenker jeg på mer enn et par megabit) så ville jeg tatt dette opp med Telenor og spurt dem om å sjekke om det er noe de kan gjøre for å gi deg noe bedre hastighet.

Eventuelt; hvis du er missfornøyd med Telenor som ISP av flere grunner er det jo ingenting i veien for å sjekke ut andre som kan levere ADSL2+ til deg, men jeg ville ikke fått for store forhåpninger om noe særlig endring i hastigheten.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...