EinarEriksen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Apple skal ha hostet opp 3,9 milliarder dollar til skjermproduksjon. Den nye iPad-skjermen kan være en søt frukt fra et samarbeid med LG Phillips. Les mer Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 La oss håpe pixeltettheten blir like stor på iPad 2 som på iPhone 4. Da kan det forventes noen heftige oppløsninger. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Dette vil bli en stiv pris å betale skjønner jeg! Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Tror ikke prisen blir noe særlig annerledes enn den er idag. Men vet noen når Ipad 2 kommer til Norge? Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 @T0rd: Hvordan kan noen vite når iPad2 kommer til norge når den ikke er annonsert engang enda? Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 "iPad 2-skjermen er avslørt Har ekstra høy oppløsning »" "Ut ifra delenummeret på den nye skjermen hevder en i kommentarfeltet at det er snakk om en IPS-skjerm fra LG Phillips med samme oppløsning som dagens iPad på 1024 x 768 piksler. Dette er imidlertid helt ubekreftet." Jaha? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 MER refleksjoner? "Her ser vi at iPad 2-skjermen ser ut til å reflektere langt mindre lys enn den originale iPad" Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 TOrd: At den kommer hit til høsten er vel et greit estimat. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 kommer vel i juni som alt annet fra apple Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 MER refleksjoner? "Her ser vi at iPad 2-skjermen ser ut til å reflektere langt mindre lys enn den originale iPad" Umulig å bedømme ut fra de bildene, det reflekteres jo ett gigantisk lysarmatur i Ipad2 skjermen. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 QVGA er 320x240, samme oppløsning som på de billigste Android-mobilene. Er ikke mye som er riktig i denne artikkelen, er det? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hvorfor kan ikke bare Apple lage et UI som skalerer og gi oss "ekte" pixler i stedet for hacken de kaller retina? Det er en hack for å støtte legacy systemer og ikke noe jeg har lyst på hvertfall. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) MER refleksjoner? "Her ser vi at iPad 2-skjermen ser ut til å reflektere langt mindre lys enn den originale iPad" Det må være en mistolkning av artikkelforfatter, med mindre de har forbyttet lappene eller skjermene. Den til høyre reflekterer jo langt mer (se den lyse refleksjonen i midten). Å ha sola i ryggen, eller bare taklampene over seg når denne ligger flatt vil jo bli en plage. Endret 3. februar 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hva faen er det som skjer? Syns alle artiklene på tek.no har sunket i kvalitet. Er skremmende at det minner mer og mer om Itavisen... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hmm, håper skjermen ikke blir mer reflekterende ihvertfall. Synes allerde det er for mye refleksjon på apples enheter. AtW Lenke til kommentar
anordne Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Er det bare jeg som stusser på hvordan de skal drive en skjerm med qxga oppløsning? Dette vil være overkill i forhold til prosessorer som er på markedet, og kreve vesentlig mere strøm å oppdatere. Jeg er ingen eple liker men med denne qxga oppløsning vil jeg vurdert denne super-aktuell. Desverre så tror jeg vi må vente til ipad 3 med 4 kjernes arm for at dette skal være aktuelt. Man kan jo faktisk ikke bruke denne oppløsningen i spillene man ønsker den i, og er jo ingen vits å levere en skjerm som ingen kan utnytte, iværtfall for apple som bruker å kjøre safe når det gjelder teknologi.Trodde egentlig disse ryktene var avkreftet for flere uker sider, men her har hardware har fortsatt rykteflommen. Endret 3. februar 2011 av anordne Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Er det bare jeg som stusser på hvordan de skal drive en skjerm med qxga oppløsning? Dette vil være overkill i forhold til prosessorer som er på markedet, og kreve vesentlig mere strøm å oppdatere. Jeg er ingen eple liker men med denne qxga oppløsning vil jeg vurdert denne super-aktuell. Desverre så tror jeg vi må vente til ipad 3 med 4 kjernes arm for at dette skal være aktuelt. Man kan jo faktisk ikke bruke denne oppløsningen i spillene man ønsker den i, og er jo ingen vits å levere en skjerm som ingen kan utnytte, iværtfall for apple som bruker å kjøre safe når det gjelder teknologi.Trodde egentlig disse ryktene var avkreftet for flere uker sider, men her har hardware har fortsatt rykteflommen. Vil det kreve vesentlig mer strøm å oppdatere? Er det noen som har gjort noen benchmarks på sammenhengen mellom skjermstørrelse og batterilevetid, evt CPU-bruk? AtW Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 anordne: Jeg tror at baklyset står for mye mer av energibruken enn selve LCD-pixel-kontrollen. Så lenge skjermen er like stor tror jeg ikke energibruket vil øke dramatisk av å øke antall pixler. Jeg syntes også at steget fra «spill kan ikke rendres i native oppløsning» til «ingen kan utnytte skjermen» er dramatisk stort og feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg