Gå til innhold

Vil virkelig noe abonnoment være gratis for meg? [Tele2 Sheriff ol.] Kanskje ny tlf og?

chokke

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kontantkort siden jeg kjøpte mobilen min (Samsung D600 :love: ) og har hatt et forbruk som tillater det (et år ble den sperret pga jeg ikke klarte å bruke 1000,- på 15 mnd). I senere tid så har forbruket økt til rundt 50-100+ i måneden, og kontantkort er ikke så billig som jeg skulle ønske.

Etter å ha forhørt meg litt, fikk jeg tips om Tele2 Sheriff, og at de ikke ga ut faktura så lenge du ikke brukte mye penger. Dette hørtes jo fantastisk ut. Gratis telefonabonnement hørtes for godt ut til å være sant. Så, jeg dro inn på Tele2 sine sider, og finner denne teksten:

Sheriff

Opp til 170,- i avslag hver måned!

Tele2 Sheriff er Norges billigste mobilabonnement ved lavt og middels forbruk i følge telepriser.no og selges kun her på tele2.no. Med Tele2 Sheriff får du opp til kr 170,- per måned trukket fra ditt forbruk.

Jeg, som forbruker som ikke har stor interesse av å sjekke ditt og datt, finne det absolutt billigste for meg på alle mulige måter, som ønsker et brukbart abonnement med relativt gode priser og som er helt akseptabelt for meg, klarer ikke å tolke dette til at det skal tilsi at det er gratis om jeg bruker under 170,-. De sier opp til, hvordan kan jeg vite hvordan algoritme de bruker for å beregne avslaget? For alt jeg vet, er det en lineær sammenheng opptil en viss pris som gir et prosentmessig avslag. Altså ikke 'gratis'.

For å nevne litt om mitt forbruk. Jeg har som sagt kontantkort (Djuice) og bruker opptil ca 150,- (sjeldent det når denne summen) i måneden med prisene Telenor har satt. Det går primært i SMS, men et par utgående samtaler på et par minutter et par ganger i måneden (kanskje 15-20 min utgående totalt).

Jeg ønsker ikke lenger å fylle når det er tomt og egentlig ikke ha kontroll på hvor fort det forsvinner, så en overgang til abonnement vil utelukkende være positivt.

Så, for å oppsummere litt i denne rotete teksten:

Vil et forbruk på under 170,- med Tele2 Sheriff tilsi 0,- månedsutgift for meg? Hvis jeg en måned skulle bruke 200,-. Vil jeg enda få avslag på 170? Tele2 vil ikke akkurat gi meg informasjon på sine sider.

Hvis ikke, hvilke andre abonnement er å anbefale for meg?

Jeg har også som sagt en Samsung D600 nå, som jeg er rimelig fornøyd med, men hadde ikke noe imot å oppgradert hvis avslaget (og dermed binde seg til et abonnement) er godt. Jeg skal ikke har noen superfancy telefon, men en enkel en som gjerne spiller MP3-spiller og har relativt god plass (16GB mye?), eventuelt plass til minnekort. Må innrømme at jeg er litt Samsung-fanboy, så at det er Samsung er utelukkende positivt.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dere kan med 120% sikkerhet bekrefte at dersom jeg bruker under 170 [tele2 sheriff] eller 185 [Ludo terningkast 6] så vil jeg ikke betale noenting whatsoever for telefonregning den måneden?

Ikke noe skjulte utgifter, månedlig minimumsum jeg må betale eller noen ting?

Er det så godt som det høres ut som, eller er det en eller annen kundefelle jeg ikke har sett?

Om jeg bruker over, så trekkes det fra en flat sum på 170/185? Slik at jeg for eksempel en måned ved 180/195 kr forbruk vil betale 10 kr?

Å motta en faktura koster vel 39 kr i gebyr eller noe?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Jeg har Ludo Terningkast 6 og kan bekrefte at om du bruker under 185 kr i måneden koster det deg ikke ett øre. Bruker du mer enn 185 kr betaler du kun for det ekstra du har brukt. Så om du ringer for 200 kr, betaler du kun 15 kr. Det du imidlertid må være obs på da er at de tar 35 kr (mener jeg å huske...eller 39?) i fakturaavgift med mindre du betaler via e-faktura.

Jeg er veldig fornøyd med abonomentet, og har ikke betalt mobilregning på flere måneder nå.

Utenlandsnummer og innholdstjenester kommer uten om, så om du ringer til nummeropplysningen dekkes ikke dette av de 185 kr.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Yess, da er jeg nok overbevist. Fra jeg bestiller, hvor lang tid tar det å få bytta abonnement, går det automatisk, eller er det en trulte som taster inn opplysningene jeg gir manuelt imorgen? Og må jeg si opp mitt nåværende eller blir alt dette gjort fra operatøren jeg velger? Slik at jeg ikke plutselig får to operatører på et nummer (nå har jeg mindre enn null innsikt i hvordan dette fungerer. Jeg vil bare ha billig telefonregning :p ).

Skal beholde mitt nåværende (nesten gull)nummer.

Lenke til kommentar

Kan nokon forklare denne fakturaen min:

Tele2 Sheriff

Periode: 16.08.10 - 15.11.10

Delsum samtaler og tjenester: 104

Tele2 Sheriff: -170,00

Spesifisert faktura: 45

Minimumsdebitering: 157

Sum: 104-170+45+157 = 136,-

Spesifisert faktura skal eg avbestille og dette er ikkje noko stor sum, men kvifor er minimumsdebitering på 157?

Lenke til kommentar

Du må ikke poste sånne ting, nå ble jeg skeptisk igjen :wee: .

Eller så blir det bestilling av Ludo om et par timer.

Har hatt Ludo terningkast over 1 år og har kun betalt 1 regning på 32 kroner etter en tur til Sverige. Så det er garantert ingen skjulte gebyrer.

--Øystein--

Lenke til kommentar

Da stoler jeg på dere :) .

Jeg lurer også på, er det mulig å sette en maks sum det er mulig for mitt abonnement å bruke i måneden? For eksempel om min mobil blir stjålet og jeg kobles opp mot diverse dyre tjenester. Med kontantkort blir det tomt, og da er det også tomt, mens med abonnement så løper summen fort. Eller hvordan er det med mine rettigheter i en sånn sak?

Og ja, jeg kommer jo såklart til å sperre kortet om mobilen blir stjålet, men ikke alltid en har anledning til å gjøre det med en gang.

Lenke til kommentar

Tele2 Sheriff

Spesifisert faktura skal eg avbestille og dette er ikkje noko stor sum, men kvifor er minimumsdebitering på 157?

Det kan forklares på denne siden til Tele2

Hvis det ikke passer med det som er foklart her så ville jeg tatt kontakt med kundeservice.

Lenke til kommentar

Kansje litt seint å si nå, men jeg har hatt Tele2 Sherrif siden Januar 2010, og har ikke sett en eneste faktura siden den gang. Prisen for SMS og samtaler er såpass lav at jeg har enda ikke klart å komme over 100kr engang, men det sier vell heller litt om mitt forbruk enn noe annet ;)

Lenke til kommentar

Hei.

IKKE bestill abonement fra Ludo.

Jeg bruker mobil faktura fra onecall og får da 120 gratis ringeminutter og 90 sms i måneden.

Dvs, at jeg ikke betaler I DET HELE TATT så lenge jeg ligger innenfor disse rammene.

Bedre abonement finnes ikke + at de har utrolig god service som betyr allt for meg :dribble:

Lenke til kommentar

Hei.

IKKE bestill abonement fra Ludo.

Jeg bruker mobil faktura fra onecall og får da 120 gratis ringeminutter og 90 sms i måneden.

Dvs, at jeg ikke betaler I DET HELE TATT så lenge jeg ligger innenfor disse rammene.

Bedre abonement finnes ikke + at de har utrolig god service som betyr allt for meg :dribble:

Jeg hadde OneCall Faktura frem til de begynte å ta oppstartspris for alle samtaler. Så lenge du ringer vil du med andre ord bygge opp regningen. Onecall sender ut regning når du overstiger 20 kr. Selv om du ikke overstiger de inkluderte ringeminuttene og SMSene vil du altså få regning per 34 samtaler (20/0,59 ~ 34), minimum. For meg som stort sett har mange korte samtaler ble det derfor plutselig ikke like billig lenger.

Jeg har Ludo T6, og har ikke sett en regning fra dem siden juli i fjor. Iht. telepriser.no er også Ludo T6/Tele2 Sheriff billigst for oss med "lavt forbruk" (standardinnstillingene deres) - som koster hhv. 0, 0 og 31 kr/mnd for Tele2 Sheriff, Ludo T6 og OneCall Faktura.

edit: Også for dem som "ringer daglig" vil både Ludo og Tele2 være billigere enn OneCall. Ikke at det er mange kronene det er snakk om, men hva legger du til grunn for å fraråde Ludo til fordel for OneCall egentlig?

Og for ordens skyld: alle brukspriser er like på T6 og Sheriff, eneste forskjellen er inkludert forbruk (170 vs 185), som da var det eneste kriteriet jeg la til grunn for å velge Ludo over Tele2.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Tele2 Sheriff

Hei,

Det er over 3 måneder, så 104/3 ~ 34. 170-34 = 136 :)

Lenke til kommentar

Hei,

Eg forstår at det er over tre månader, men kvar kjem dei +170 i reknestykket ditt frå? Eg får jo -170 kvar månad. Grunnen til at det blir 136 er minimumsdebitering på 157, som eg ikkje forstår.

Forbruket er på 104 kroner, med 170 gratis kvar månad burde jo dette gå i null, men så kjem minimumsdebitering med i reknestykket.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hei,

Eg forstår at det er over tre månader, men kvar kjem dei +170 i reknestykket ditt frå? Eg får jo -170 kvar månad. Grunnen til at det blir 136 er minimumsdebitering på 157, som eg ikkje forstår.

Forbruket er på 104 kroner, med 170 gratis kvar månad burde jo dette gå i null, men så kjem minimumsdebitering med i reknestykket.

Hei Zeph,

har du mulighet til å sende oss nummeret ditt på en PM, så skal jeg se om jeg finner noen feil på den.

Eventuelt skal jeg se om jeg ikke får gitt en mer spesifik forklaring på fakturaen din.

Mvh

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...