manna420 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Hei Som tittelen sier så takler ikke skjermkortet mitt HD Video. Det skulle den ha gjort i utgangspunktet da skjermkortet heter ATI Radeon HD 4650. Trodde det hadde noe med resten av maskinvaren å gjøre, men resten av hardwaren er ikke så ille det heller. Jeg synes den i allefall burde klare HD Video. Her er Spesifikasjonen Windows 7 32-bit AMd Athlon XP 3000+ 2.16GHz 1.5GB med ram ATI Radeon HD 4650 1GB (Gigabyte) Dette her burde vel klare HD video. Den klarer rett og slett ikke noe fra 480 og oppover. Er ganske så sikker på at problemet er driver relatert. I så fall lurer jeg på om dere kan hjelpe meg med å finne den riktige driveren? Leste på en annen forum der dem snakket om grafikk akselerasjon, og at den ikke funket med mindre jeg brukte en spesielt type driver på slike skjermkort. Akkurat nå kjører jeg følgende driver: 8.660.0.0 fra ATI Endret 3. februar 2011 av manna420 Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Last ned drivere fra denne siden, så burde du merke forskjell. Lenke til kommentar
manna420 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg skal gjøre et forsøk med denne driveren, håper den hjelper. Mener jeg har installert nyeste fra Radeon`s webside ute at det hjalp. Lurer faktisk på om windows av en eller annen grunn flytter driveren tilbake til det gamle driveren. Skal prøve dette imorgen og gi deg tilbakemelding, PC`en ligger på jobben så får ikke teste den før imorgen. Takker for tilbakemeldingen. Lenke til kommentar
manna420 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Beklager så meget for sen respons, men jeg har prøvd å installere driveren du henviser til, og den fungerer ikke. JEg har faktisk avinstallert alle drivere jeg hadde på skjermkortet på PC`en og deretter prøvd å installere det. Det har ikke gitt noe utslag det heller. Ser ut som Windows installerer den standard driver av seg selv av en eller annen grunn. Skjønner ikke helt hvordan jeg kan få det til. Hadde vært fint med tilbakemelding. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Får du en feilmelding når du instalerer Catalyst 11.1? Isåfall hva sier den? Etter at du har slettet gamle drivere og tar en restart vil vel windows legge inn "standard vga drivers" for å få vist skrivebordet. Men prøv f.eks å høyreklikk på skrivebordet og se etter en tab som heter noe som "Catalyst control center" eller lignende. Hvilket program bruker du til å vise 1080p video? Ikke 100% på dette, men tror du må velge GPU akselerasjon i programmet som blir brukt. Lenke til kommentar
manna420 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Får du en feilmelding når du instalerer Catalyst 11.1? Isåfall hva sier den? Etter at du har slettet gamle drivere og tar en restart vil vel windows legge inn "standard vga drivers" for å få vist skrivebordet. Men prøv f.eks å høyreklikk på skrivebordet og se etter en tab som heter noe som "Catalyst control center" eller lignende. Hvilket program bruker du til å vise 1080p video? Ikke 100% på dette, men tror du må velge GPU akselerasjon i programmet som blir brukt. Hei Jeg får ikke noe feilmelding da jeg installerer Catalyst 11.1, men da jeg går inn på enhetsbehandlingen og høyreklikker på skjermkortet og ser på hvilket driver som er installert, så viser den ikke det jeg installerer. Windows installerer standard VGA driver da det ikke finnes noe andre drivere installert, noe som var tilfelle da jeg avinstallerte skjermkort driveren. Det jeg tror er at den forsatt har den installert etter at jeg har installert catalyst 11.1 også. Jeg bruker ikke noe spesielt prog for å se på HD video, bruker f.eks min webleser og tester en youtube video. Den klarer ikke noe annet enn 480 og oppover. Endret 15. februar 2011 av manna420 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Er ikke all slags video som lett lar seg aksellerere av skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå