IntelAmdAti Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Støtter Catalyst Control Center hurtigswitching mellom ulike skjermmoduser? Jeg syntes det tar veldig lang tid å bytte til den skjermmodusen jeg skal benytte. Det er såpass kronglete at det er sjelden jeg ofrer tid på å sette det opp, skal jeg spille et spill må jeg forandre på skjermmodusene manuelt og da blir det til at jeg ikke gidder det. Skulle jeg spilt for eksempel WoW ville jeg måtte deaktivert Eyefinity og CrossfireX, og siden slått det på senere, noe jeg syntes ble for tungvint å gjøre i lengden. Dersom det hadde vært mulig å automatisere dette litt hadde det vært kjempefint, å lagre profiler som kan hentes frem igjen senere slik at alt i teorien bare var nødvendig å sette/rigge opp en enkelt gang. Dette ville vært supert ettersom det er ganske mye kompabilitetsproblemer knyttet til multiskjerm og multigpu som løses med konfigurering, hvis ikke Eyefinity + Bezel comp + CrossfireX vil kanskje Eyefinity + Bezel comp virke. Hvis ikke det virker vil kanskje Eyefinity uten Bezel Comp med CrossfireX virke. Dersom det heller ikke virker så fungerer kanskje Eyefinity uten Bezel comp og uten CrossfireX. Hvis det heller ikke virker så vil kanskje 1 skjerm (uten Eyefinity) med CrossfireX virke - og som siste løsning vil nesten alltid bare 1 skjerm uten CrossfireX virke. Å gå gjennom hele denne syklusen for hvert spill/demo man skal spille/prøve blir tungvint, og jeg husker ikke hvilke settings som gjelder for alt eller hvilke updates/patcher som fikser/ødelegger hva. Oppsettet: Tilkoblinger: 5970 med 3 stk skjermer tilkoblet 5850 med 1 projektor tilkoblet Jeg har Win7 med nyeste amd-drivere Moduser jeg bruker 3 skjermer uten CrossfireX, uten eyefinity 3 skjermer med CrossfireX, uten eyefinity 1 display (projektor) med CrossfireX 1 display (projektor) uten CrossfireX 4 displays slått på uten CrossfireX Eyefinity 3x1 med CrossfireX og Bezel Compensation Eyefinity 3x1 uten CrossfireX, med Bezel Compensation Eyefinity 3x1 uten CrossxireX, uten Bezel Compensation Jeg har prøvd profil-manager men jeg tror det har et annet bruksområde. Akkurat hva er jeg ikke helt sikker på men den virker kun dersom CrossfireX er slått av (den ignorerer presets som gjør noe med CrossfireX-innstillinger) og det virker også som at den kun lagrer hvilke skjermer som skal være aktive. Altså den slår av og slår på skjermer men "glemmer" hvilke innstillinger hver hadde og dette må da stilles inn manuelt. Er det noen der ute som har funnet en elegant måte å bytte skjermmoduser på? Er det mulig med ati-grafikkort? Fungerer det bedre på nvidia-kort? (Å bytte til nvidia-grafikkløsning er et alternativ dersom det er bedre) Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg er ikke helt med desverre, ble så forvirret av: Dette ville vært supert ettersom det er ganske mye kompabilitetsproblemer knyttet til multiskjerm og multigpu som løses med konfigurering, hvis ikke Eyefinity + Bezel comp + CrossfireX vil kanskje Eyefinity + Bezel comp virke. Hvis ikke det virker vil kanskje Eyefinity uten Bezel Comp med CrossfireX virke. Dersom det heller ikke virker så fungerer kanskje Eyefinity uten Bezel comp og uten CrossfireX. Hvis det heller ikke virker så vil kanskje 1 skjerm (uten Eyefinity) med CrossfireX virke - og som siste løsning vil nesten alltid bare 1 skjerm uten CrossfireX virke. Å gå gjennom hele denne syklusen for hvert spill/demo man skal spille/prøve blir tungvint, og jeg husker ikke hvilke settings som gjelder for alt eller hvilke updates/patcher som fikser/ødelegger hva. Slik jeg har det med eyefinity, er at de gangene jeg vil bare spille på enskjerm, på spill som ikke støtter eyefinity, skrur jeg bare av den ene skjermen. Og klikk, 2 sekunder senere så justere den skrivebordet slik at den kun har en skjerm på altså 1920x1200 desktop. nvidia har en enda mer knotete måte å skifte moduser på mtp surround og extended desktop, da må du gå inn controll panel og inn i SLI for så å stille inn manuelt, og hver gang du skal tilbake til surround display så må du stille inn bezel-comp for n-te gang. Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Kan lage forskjellige profiler som du sier ja. Har en profil til Eyefinity, En profil for singelskjerm gaming og en profil for "TV Modus" dersom jeg skal se noe på TV'n min via PC'n. Er ikke sikker på om profilene kun lagrer selve "display" instillingene, eller om den faktisk endrer alle innstillinger til valgt profil. Men tror det er som du sier, at det kun er selve display innstillingene som endres. Driver selv å skrur crossfire av og på når jeg skal spille wow bl.a. Endret 3. februar 2011 av Valldemar Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Det jeg mener et at jeg først forsøker eyefinity med crossfireX og bezel compensation i spill og deretter skrur av i tur og orden hvis det ikke virker. Prøver innstillinger i denne rekkefølgen: Eyefinity med bezel comp og crossfire Eyefinity uten crossfire med bezel comp Eyefinity uten crossfire og uten bezel comp 1 skjerm med crossfire 1 skjerm uten crossfire (siste utvei, pleier å virke) Alt dette må ordnes manuelt hver gang, det eneste jeg får profilmanager til å bytte mellom er i grunnen storskjerm eller monitorer - men kun dersom crossfire er slått av og den klarer ikke å sette opp eyefinity automatisk, så alt den gjør da i praksis er å skru av og på storskjerm. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Vell du trenger ikke noen andre profiler enn CrossFire. Velger du en ikke Eyefinity oppløsning i spillet, altså la oss si 1920 x 1080 så går det IKKE på 3 skjermer! Da sentreres den på din "Foretrukket" eller "Preferred" skjerm i CCC (Høyre klikk på en av skjermene der nede under Eyefinity gruppa og bestem hvilken som er din foretrukkene.) og deretter om oppsettet er korrekt skal de 2 andre skjermene bli svart til du går ut i Windows igjen. Fantastisk oppsett vil jeg si, men ja, du kan styre det hele med profiler og slenge de på hotkeys, i allefall med gamle CCC. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Dette er det jeg har fått til i dag, det er litt fremgang siden jeg utelater crossfirex for nå. 1. Profil som slår av skjermer og slår på kun prosjektor (crossfireX slått av) 2. Profil som slår på 3 skjermer og kloner alle - da kan jeg manuelt sette opp en Eyefinity gruppe. (crossfirex slått av) 3. Profil som slår på 3 skjermer og gjør 2 til extended desktop - men driveren klarer ikke å huske hvilken rekkefølge de skal være i. Driveren tror at skjermen som er i midten av de 3 er plassert lengst til høyre av de 3. (crossfireX slått av) Da er spørsmålene mine følgende: Er det mulig på noen måte å få maskinen til å sette opp Eyefinity automatisk eller kan det bare gjøres manuelt? Og er det mulig å lage en profil for 3 eller 4 skjermer med extended desktops og lagre rekkefølgen av skjermene? Altså slik at jeg ikke trenger å manuelt sette opp hvilken skjerm som er til venstre og til høyre? Er det noe tredjeparts software som legger til skripter eller funksjonalitet til å lagre og swappe mellom ulike profiler? 007, Jeg bruker alle skjermene og vil ikke at de skal bli svarte Det er fremdeles profiler i CCC, men jeg er ikke helt sikker på hva som det er profiler for. Jeg regner med profilene stort sett er i stand til å lagre innstillinger rundt anti-aliasing, anisotropisk filtring og lignende. Endret 4. februar 2011 av Pycnopodia Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Fremgang, jeg klarer nå å bytte mellom følgende profiler 1 skjerm 3 skjermer 4 skjermer eyefinity (3 skjermer) 1 skjerm (storskjerm på andre grafikkortet) Ofte må jeg trykke på hotkeyen 2 ganger - første trykk switcher om og neste trykk plasserer skjermene i riktig rekkefølge. Jeg har ikke funnet noe system for hvordan skjermene blir plassert etter første trykk - det virker helt tilfeldig, men det neste trykket sorterer det iallefall. Det eneste jeg nå trenger hjelp med er å få crossfirex til å virke - det klarer jeg faktisk ikke å aktivere i det hele tatt, ikke en gang med bare 1 skjerm aktivert. Realistisk sett så har jeg ikke noe behov for crossfireX på noen som helst annen modus enn eyefinity, så dersom jeg finner en måte å aktivere crossfirex på i eyefinity så er jeg faktisk i mål og har fått til alt jeg hadde håpet på Endret 4. februar 2011 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå