Gå til innhold

Fyllebråk, staten sin egen feil ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvem vil vel det? hvem vil slutte festen tidlig ? Personelig når jeg er på byen så vil ikke jeg hjem før det stenger, spesielt når det stenger halv 4 og man feks ikke har noen og dra til senere.

 

Er vil ikke den eneste som ikke vil slutte tidlig når man først har kommet igang.

Men hvis det derimot blir en utvidet sjenketid så vil kanskje ikke alle reise samtidig og bare det kan jo faktisk hindre en del

Lenke til kommentar

Men hvem vil vel det? hvem vil slutte festen tidlig ? Personelig når jeg er på byen så vil ikke jeg hjem før det stenger, spesielt når det stenger halv 4 og man feks ikke har noen og dra til senere.

 

Er vil ikke den eneste som ikke vil slutte tidlig når man først har kommet igang.

Men hvis det derimot blir en utvidet sjenketid så vil kanskje ikke alle reise samtidig og bare det kan jo faktisk hindre en del

 

Skjønner det, men det går jo ann å starte tidligere:o Forresten synes jeg ikke det er så trivelig på utestedene rett før stengetid i helgen uansett. Stappfullt av folk, og folk er generellt alt for beruset til at det er noe poeng i å forsøke på noen meningsfull kommunikasjon. Men det er nå bare min erfaring da...

Lenke til kommentar
Men hvem vil vel det? hvem vil slutte festen tidlig ? Personelig når jeg er på byen så vil ikke jeg hjem før det stenger, spesielt når det stenger halv 4 og man feks ikke har noen og dra til senere. Er vil ikke den eneste som ikke vil slutte tidlig når man først har kommet igang. Men hvis det derimot blir en utvidet sjenketid så vil kanskje ikke alle reise samtidig og bare det kan jo faktisk hindre en del
Skjønner det, men det går jo ann å starte tidligere:o Forresten synes jeg ikke det er så trivelig på utestedene rett før stengetid i helgen uansett. Stappfullt av folk, og folk er generellt alt for beruset til at det er noe poeng i å forsøke på noen meningsfull kommunikasjon. Men det er nå bare min erfaring da...

 

Det varierer jo fra sted til sted, der jeg pleier og være er det ofte fult ja. Men er litt typen alle kjenner alle og ja, man blir jo ganske full etterhvert men det er fortsatt koselig og morsomt å være der.

 

Jeg synes folk bør få drikke når de vil.

 

Det er jeg helt enig i og mener derfor at en så kort sjenke tid er teit.. utviding vil jo også kanskje hindre noe bråk som nevnt tidligere i tråden

 

Folk er forskjellige, jeg drar alltid før stengetid. Ser ingen grunn til å drøye det til stengetid.

 

Jeg drøyer heller aldri, men har det alltid fett og koselig så plutselig flyr klokka så er det stenge tid :(

Lenke til kommentar

Dette er litt off-topic. Si at all alkohol i Norge ble forbudt, tror dere samfunnet hadde vært gavnet av et slik tiltak? Da ville det jo ikke bli noe fyllebråk, fordi folk ville ikke tatt sjansen på å bli tatt med besittelse av alkohol. Si helt teoretisk at alle utestedene ble brukt til oppholdssteder isteden, og staten, helt teoretisk ikke ville tape noe på dette. Ville samfunnet vært bedre hvis ikke alkohol fantes?

Lenke til kommentar

Dette er litt off-topic. Si at all alkohol i Norge ble forbudt, tror dere samfunnet hadde vært gavnet av et slik tiltak? Da ville det jo ikke bli noe fyllebråk, fordi folk ville ikke tatt sjansen på å bli tatt med besittelse av alkohol. Si helt teoretisk at alle utestedene ble brukt til oppholdssteder isteden, og staten, helt teoretisk ikke ville tape noe på dette. Ville samfunnet vært bedre hvis ikke alkohol fantes?

 

Jeg henviser deg til "prohibition" i USA og hvor dårlig det funker. Teorien din er forsåvidt tilbakebevist.

Lenke til kommentar

Men hvem vil vel det? hvem vil slutte festen tidlig ? Personelig når jeg er på byen så vil ikke jeg hjem før det stenger, spesielt når det stenger halv 4 og man feks ikke har noen og dra til senere.

 

Er vil ikke den eneste som ikke vil slutte tidlig når man først har kommet igang.

Men hvis det derimot blir en utvidet sjenketid så vil kanskje ikke alle reise samtidig og bare det kan jo faktisk hindre en del

 

 

Jeg drøyer heller aldri, men har det alltid fett og koselig så plutselig flyr klokka så er det stenge tid :(

 

Så ved å utvide stengetiden betyr det at du vil være lengre ut og være enda fullere når det stenger, sounds great, not!

 

For min del hadde det vært flott om politiet og utestedenes vakter kunne ha samarbeidet, folk som havner i fyllarresten for bråk kommer ikke inn på utesteder i så og så lang periode, og selvsagt mer synlig politi hadde vært flott

Endret av arthoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvem vil vel det? hvem vil slutte festen tidlig ? Personelig når jeg er på byen så vil ikke jeg hjem før det stenger, spesielt når det stenger halv 4 og man feks ikke har noen og dra til senere.

 

Er vil ikke den eneste som ikke vil slutte tidlig når man først har kommet igang.

Men hvis det derimot blir en utvidet sjenketid så vil kanskje ikke alle reise samtidig og bare det kan jo faktisk hindre en del

 

 

Jeg drøyer heller aldri, men har det alltid fett og koselig så plutselig flyr klokka så er det stenge tid :(

 

Så ved å utvide stengetiden betyr det at du vil være lengre ut og være enda fullere når det stenger, sounds great, not!

 

For min del hadde det vært flott om politiet og utestedenes vakter kunne ha samarbeidet, folk som havner i fyllarresten i bråk kommer ikke inn på utesteder i så og så lang periode, og selvsagt mer synlig politi hadde vært flott

 

Jeg hadde sikkert blitt lengere, men betyr ikke at alle hadde gjort det.

Men jeg hadde jo dratt etterhvert jeg og :p

 

Og hvis utestedene får utvidet åpnigstid så vil jo folk som ikke kan oppføre seg bli kastet ut av utestedene.

 

men ja, mer synelig politi er også en løsning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...