Gå til innhold

Kontroll på datatrafikk iPhone med Onavo

kimare

Anbefalte innlegg

Det er økende fokus på ukontollerbar datatrafikk ved bruk av smart-telefoner.

Davis lie skylder på appene.

Davis Lie, administrerende direktør i det norske selskapet Fastline Network Access, mener han har knekket koden.

- Det er verken mobiloperatøren eller Apple sin feil, men utviklerne av appene, sier Lie til Computerworld. Han mener fellesnevneren for de som har fått uforklarlig høye regninger for datatrafikk er at de har installert en rekke apper. Lie mener det er push-funksjonen i disse appplikasjonene som er synderen.

Nå ser jeg ingen grunn til å gå inn i en diskusjon vedr push og de svært STORE mengdene data som er løpsk. Mitt poeng er at det må være i OS-produsentene interesse å få oversikt over hvilke apps som evt forårsaker ukontrollerbar datatrafikk. Derfor bør det åpnes for at app-er som måler datatrafikken også får tilgang til å måle trafikken til og fra de enkelte apps. Pr. i dag har heller ikke Apple en funksjon innebygd som gir mulighet til å måle datatrafikken.

Pr. idag tillater ikke Apple dette på iOS, mulig det er andreledes på Windos Mobile og Android.

Når jeg var i kontakt med noen utviklere av datatrafikk apps fikk jeg svarene som ses i spoileren.

From: Webrich Tech Support

Date: 2011/1/27

Subject: Re: My Data Usage Pro

To: kimare

Greetings Kim,

Thanks for your feedback.

The iOS does not exactly provide a way for any third party apps to separate the programs accessing the internet vs those that do not. Its something that only native iOS apps (those developed by Apple) can do.

Best Regards,

Mike

Webrich Software Tech Support

From: SouthFreo Development

Date: 2011/1/27

Subject: Re: Data Usage Tracker

To: kimare

Hi Kim,

The information your after isn't allowed by Apple only the basic network traffic unfortunately.

You can use it to "benchmark" apps but it won't itemise the usage per se.

Cheers

Kevin

Edit: endret overskrift

Endret av kimare
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Pr. idag tillater ikke Apple dette på iOS, mulig det er andreledes på Windos Mobile og Android.

Jeg får heller svare meg selv, det ser ut til at iPhone omsider har fått en app som måler datatrafikken, selvom appen i utgangspunketet har en annen funksjonen.

Er det noen som har erfaringer med Onavo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...