Gå til innhold

Powershot S50 og Flashminne

Anbefalte innlegg

Hei, nytt medlem her :o

Et lite spørsmål: Har gått lenge og vurdert fram og tilbake mellom Ixus 400 og Powershot S50, og har vel landa på sistnevnte. Er litt usikker når det gjelder minne; jeg har nemlig en DiskOnKey flashminne på 256MB. En jeg prata med mente at Powershot S50 har USB-port, slik at jeg kan koble DiskOnKey'en min rett inn i kameraet.

Høres ganske bra ut, men er det tilfelle?

Da ville jeg i tilfelle slippe å kjøpe ekstra minnekort. Hvis jeg må kjøpe, hva anbefales? Compact Flash?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB-utgang ja, men det har jo alle kameraer. Har aldri sett noe kamera med egen usb-utgang (sånn som man har på pc'en). Bare den lille pluggen. Det ville vel vært litt upraktisk å ha en sånn usb-penn stikkende ut på siden av kameraet uansett.

Lenke til kommentar

Tanken var ikke å ha den stikkende ut av apparatet under vanlig bruk, men å bruke den som et eksternt lagringsmedia hvor jeg bare kunne flytte over bildene fra minnekortet, og så ha kortet tomt for nye bilder, med DiskOnKey'en som oppbevaringsplass.

Måtte bare spørre, syntes det hørtes rart ut selv da jeg aldri har sett en slik USB-PC-port på andre kamera. Og som du sier, minnekort er ikke så fryktelig dyre lenger i forhold til prisen for et Powershot S50 uansett.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hei folkens ...

Er også på utkikk etter CF-kort.

Noen som har erfaringer med hva som er bra og ikke.

Kingston har to typer, Standard CompactFlash og CompactFlash Elite Pro

det sistnevnte skal være raskere og bedre. Men er det noe forskjell å merke på et S50 aparat ?

Dessuten kan jeg lese at flere her hatt feil på sine CF-kort, er det ikke noe garanti mot slike feil ?

Håper noen med erfaringer kan komme med innspill.

Mange takk.

tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...