Gå til innhold

alk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har norsk statsborgerskap eller er født av foreldre med norsk statsborgerskap.

 

Kravene til statsborgerskapet sørger for resten.

 

Det er den politisk korrekte definisjonen, som jeg tviler på at særlig mange følger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er den politisk korrekte definisjonen, som jeg tviler på at særlig mange følger.

 

Hvorfor skal vi kreve noe mer enn det?

 

Hvorfor er gener viktig? Forskjellene mellom folkeslag er relativt små, og har ingenting å si for hvor godt tilpasset vi er en teknologisk verden.

Lenke til kommentar

Jeg er opptatt av norske gener. Hadde vært utrolig synd om de skulle bli utvannet helt og etterhvert forsvinne. :(

Tja. Generelt er jeg skeptisk til verneverdige gener på den måten. Vi er ikke dyr som må bevares i dyrehager for ikke å dø ut. Dersom de norske genene er spesielt attraktive (for eksempel som enkelte har påstått tilpasset livet under isbreene) så sørger de vel for sin egen overlevelse. Det er klart at med en massiv innvandring så vil slike karaktertrekk bli midlertidig dempet, men om det er en mening i "våre" gener så blir vel norboene lysere i huden etterhvert i alle fall. Hvis de ikke gjør det så får vi anta at de ikke var så verneverdige i alle fall, og at det går an å være neger og bonde rundt polarsirkelen.

 

Er det noe naturen viser så er det at evolusjon ikke fører til mindre mangfold. (Menneskets forvaltning av naturen derimot...) Det som er synd for mammuten og dinosauren er ikke nødvendigvis synd for verden. Arter og raser har møttes uten noen overordnet plan i millioner av år, allikevel er ikke alle arter grå. (Med mindre de er katter og det er mørkt...)

 

Jeg synes lysebrune mennesker er pene jeg. Det synes andre også, det er vel derfor solarium er så populært.

 

Det jeg er redd for er ikke genene våre, det er de positive sidene av vår kultur og samfunnssystem. Det er ikke resultatet av noen tusen år med genetisk utvikling jeg frykter for, det er de siste århundrenes langsomt opparbeidede humanistiske tradisjoner som kan vise seg for svake i fundamentet i møte med mer fundamentalistiske varianter.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Folket har vist sin klare tale:

 

72 av 78 brukere her på forumet mener at innvandringen bør reduseres. Godt å vite.

 

Takk.

 

Jeg synes lysebrune mennesker er pene jeg.

 

Jeg synes dådyr er fine dyr. Skal jeg da slippe inn masse dådyr på skogshjortens område?

 

Takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi burde gjøre som Danskene. Der har en familie anmerkninger (trur det er 2). Får du 2 anmerkninger ryker det tilbake dit du kom fra.

 

Men ellers syntes jeg det blir dumt å ta inn innvandrere som ikke gidder å lære seg norsk, engasjere seg i samfunndet, lage båk og kvalme for andre. Og nå du ikke gidder å engasjere seg for å lære norsk eller jobbe, men gidder å leve på NAV, kan ryke å reise.

 

Min mening er at Norge er alt for barmhjertlige. "Å stakkar, ja deg vil vi gi masse penger og passe godt på."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kalkulasjonene dine var like på jordet som SSB sine regnestykker. SSB gjør det ihvertfall med vilje. Det er mye mer rimelig å anta at innvandringen vil øke linært om dagens politikk forsetter, fordi dagens innvandre vil øke familieinnvandringen. I tilegg så vil innvandre i Norge fortelle om Norge i sitt hjemland og øke innvandringen.

 

fig5-grunn.gif

Arbeid er generelt sett ikke den innvandringstypen vi misliker og mange av dem drar hjem. Så den trekker jeg fra med en gang. Og jeg trekker fra utdanning. Det betyr at innvandringen har økt fra 10K til 22K. Jeg er ikke sikker på hvor mange som drar hjem, men la oss si 20%. Da får vi 8K til 18K. Vi må også legge til at noen er vestlige, så da blir det trolig noe rundt 5K til 13K Hvis vi da lager en linje får vi 400x + 13000. Et langt bedre antagelse enn hva SSB antar om at innvandringen vil reduseres og så holdes stabil selv om det motsatte har skjedd hvert eneste år. Men SSB har politiske motiver og synes det er helt greit å komme med falsk statistikk om det bidrar til deres politiske motiv.

 

Befolkningsoverskuddet ligger på 1.63%, men vil nok bli redusert i fremtiden men ikke til etnisk norsk nivå på grunn av nye innvandre og at de får flere barn. Jeg vil anta at den norske befolkingen vil holdes ganske stabilt.

 

341+ (0.4*x + 13)x)*1.01^x = 4500000

 

Ergo det vil ta ca 60 år med dagens politikk før hvite er en minoritet i sitt eget land. Ikke 25 år. Det vil gå mye fortere med Oslo.

 

Jeg lagde en graf over potensiele muligheter for ikke-vestlige innvandre i Norge. Ikke glem at en del ikke-vestlige ikke er muslimer. I dag er ca 60% av ikke-vestlige innvandre muslimer.

1. Dobbel økning fra i dag og høy fødselsrate

2. Dagens økning, normal fødselsrate

3. Halvparten av dagens økning, lav fødselsrate

4. Dagens nivå og ingen økning, lav fødselsrate

5. Nullinnvandring.

 

Det vi kan se er at så lenge vi ikke gjør noe med dagens innvandring, så vil Norge få betydelige problemer. Er det bare meg som blir beskymret når jeg ser tallene under.

 

Grafinnvandre-4.jpg

 

Edit: Hadde ikke riktig formel fordi jeg glemte å gange den nye innvandrerbefolknigen med prosentøkningen.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...