Gå til innhold

alk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som ikke henger på greip med matematikken? Når innvandrerbefolkningen vokster 4200% raskere enn den norske er det dømt til å gå galt.

Det er ikke matematikken jeg snakker om. Jeg snakker om tanken på at nordmenn blir i mindretall i sitt eget land. Mulig at jeg skulle byttet ut "det henger ikke på greip" med "Det er ikke slik det skal være!"

Lenke til kommentar

 

Ja, så der har du åpenbart noen som ikke oppfyller de kravene jeg selv stilte. Ikke god nok integrasjon, ikke god nok utdanning, eller kanskje rett og slett ikke gode nok muligheter for disse til å delta i samfunnet på lik linje med resten av oss. For mange som kommer fra krigsrammede områder (en gruppe vi har færre muligheter for å stenge ute), ikke god nok behandling.

Lenke til kommentar

http://www.ssb.no/innvbef/tab-2010-04-29-01.html

 

Folkevekst i Norge 2009-2010=58995

 

 

Folkevekst hos innvandrere 2009-2010: 52388 = 52388/774044*100%= 6.8%

 

 

Folkevekst hos Nordmenn 2009-2010: 6607 = 6607/4025208*100%= 0.16%

 

 

Dette gir oss to funksjoner:

 

f(x)=4031805*0.16^X

 

f(x)=836394*6.8^X

.

 

Ingen ting er som å få sine fordommer styrket. Takk for at du viser at (noen) innvandringsmotstandere ikke engang kan grunnleggende matematikk! :fun:

 

Måten det eventuelt skal settes opp på er 4031805*1.0016^X og 836394*1.068^X

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir jo en helt idiotisk måte å tenkte når utvikling er som den er. Det er kansje "ikke slik det skal være," men det er sånn!£

Sitter du å snakker til meg som om jeg er en idiot? Det er jo en helt usaklig kommentar å komme med. Jeg er fult klar over hvordan utviklingen er og hva som skjer. Du mener altså at fordi utviklingen er slik den er så er det "idiotisk" å mene at det ikke burde være slik. Jeg forstår GODT at det er sånn det er, men JEG MENER allikevel at det er feil!

Lenke til kommentar

Det blir jo en helt idiotisk måte å tenkte når utvikling er som den er. Det er kansje "ikke slik det skal være," men det er sånn!£

Sitter du å snakker til meg som om jeg er en idiot? Det er jo en helt usaklig kommentar å komme med. Jeg er fult klar over hvordan utviklingen er og hva som skjer. Du mener altså at fordi utviklingen er slik den er så er det "idiotisk" å mene at det ikke burde være slik. Jeg forstår GODT at det er sånn det er, men JEG MENER allikevel at det er feil!

 

Hva er feil?

Du tuller nå? Jeg mener så klart at utviklingen går i feil retning. Formulerte jeg meg utydelig?

Lenke til kommentar

Det er et alvorlig problem at innvandringsdebatten bare dreier seg om hvem som er nordmann og ikke. Debatten burde dreie seg om at nordmenn blir en minoritet i Norge om 20 år hvis ikke noe gjøres. JEg grøsser på tanken.

 

Hvorfor? Det eneste problemet jeg ser, er hva slags samfunn og kultur vi ender opp med. Jeg bryr meg absolutt ikke på noen måte om genetisk renhet. Jeg er heller positiv til genetisk mangfold.

 

Jeg har heller ikke noe problem med etnisk mangfold, men vi ser jo tydelig hvilken retning det går i. Om vi fortsetter å slippe inn individer som ikke har noen som helst motivasjon eller planer om å integrere seg i det norske samfunnet, ikke lære seg språket, etc går det galt. Dessuten mener jeg at det prinsipielt sett er litt problematisk om etniske nordmenn på ett eller annet tidspunkt blir i mindretall i eget land.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du har rett i at det var feil å forutsette en eksponentiell vekst her....for innvandrerebefolkningen vokste enda raskere i 2010!

Nei, det gjorde den ikke. Den vokste noe raskere, men det var først og fremst østeuropeiske arbeidsinnvandrere. Til gjengjeld var det i fjor et fødselsunderskudd istedet for -overskudd.

 

Om vi ser på befolkningsveksten separat får vi følgende utvikling: (befolkningsøkning i prosent fra et år til et annet)

 

post-52698-0-95511900-1304082684_thumb.png

 

Som det fremgår klart og tydelig så var toppen for denne gang i 2007, etter det har den vært synkende for alle grupper (unntatt afrikanere), med en liten vekst i antallet Europeere siste året. (Svensker, Polakker og Latviere.)

 

Et år alene gir ikke ingen statistisk trend.

 

Kilde: Statstikkbanken SSB.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Samfunn og kulturer omtales ofte som noe statisk hvor endringer (særlig pga. innflytelse utenfra) automatisk anses som uønskelig og tom. farlig. Faktum er derimot at kulturer og samfunn alltid har vært i endring. Norsk kultur i dag er ikke det samme som norsk kultur for 100, 50 eller 20 år siden.

 

Spørsmålet blir hvilken endring innvandringen medfører for det norske samfunnet. Man bør nok bli noe mer bevisst rundt hvilke aspekter ved vår kultur det er vi ønsker å verne om, og dette er nok en diskusjon som det har vært for lite fokus på.

 

Jeg mener at dersom du er godt integrert i det norske samfunnet, altså er norsk statsborger, kan godt norsk og har klart å skaffe deg en ordentlig jobb der en jobber for pengene og betaler skatt som alle andre, så kan man anses som norsk.

Da tror jeg det er en del tusen etniske nordmenn som plutselig ikke var norske lenger iht. dine kriterier ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...