hopeless22 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Heisann! Jeg og kjæresten tenker å reise til Thailand eller Bali til sommeren. Tenker først og fremst på 14 dager (+- ett par dager), i og med at vi er studenter ønsker vi å få det så billig som mulig (hvertfall flyreisen). Hotell kan man vel få fint og bilig der nede.. (?) Har reist litt før, men da fortrinnsvis på charterturer via f.eks. Ving. Denne gangen tenkte vi å bare bestille fly tur / retur Thailand eller evt. Bali først, om det blir det. Samt hotell for noen dager, og så ta det derfra. Har hørt mange som sier det er et lettvint og billig alternativ å fly fra f.eks. Sverige - Bangkok (sikkert mellomlanding..?) og så fly innenlands til f.eks. Koh Samui. I og med at vi reiser sommerstid, mener jeg å ha lest at Koh Samui er mest egnet pga været? Noen som har erfaringer / tips å komme med her? Hvordan er prisene på reiser til Bali vs Thailand? Hvilket av stedene vil dere anbefale? Blir vel dyrt å dra til begge stedene? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg skal ihvertfall til Bali nå om to dager, mulig jeg ikke har noe annet valg enn å skrive tripreport Flybiletten fikk jeg for 6300kr tur-retur med Qatar Airways. Hotellmessig må jeg si at på de større turiststedene så er prisen høy på det som er ledig av hoteller (når jeg nå bestiller kun et par dager i forveien) men mye billigre ellers. De billige er litt mer upraktisk sånn bookingmessig med tanke på at det ikke er mulig å betale og booke direkte på siden. Der jeg bestillte gikk det igjennom mail, og jeg venter fortsatt på endelig svar på at betaling har gått greit og at rommet er vårt Skal bo her de to første dagene. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Har vært begge plassene og vil vel anbefale Bali. Syns Thailand har litt mer turistpreg noe jeg ikke liker. Men det har nok en del med hvor du er også, var bla. i Koh Samui i Thailand og det var bra, selv om strendene ikke var så fine. På Bali har du også de skikkelig turistplassene f.eks. Nusa Dua og Kuta, selv likte jeg bedre Sanur og Ubud (Veldig mye fin natur). Prisnivået var vel ganske likt, men tror Bali var litt billigere. Er vel en del billigere å reise til Thailand da. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Nå er jeg på bali og kan fortelle litt. Lavsesong nå, så er kanskje bedre i høysesong, uansett. Turiststedene som Kuta og området rundt er helt sinnsykt mas, masse trafikk over allt. ALLE hus med front ut mot gata har en liten butikk, og hvor enn du går som turist vil folk gi deg massasje, finne deg taxi, ha deg inn i butikken osv. det er skittent over alt, og det ser ut som nesten alle bygninger er bygd fine og ikke blitt vedlikeholdt. Hotellene er somregel som friområder fra alt utenfor. Vi reiste derimot lengre utafor, nord for Padangbai. Ikke strender, men de fineste spisestedene vi har sett til nå (men det er allt), så vi skjønner ikke hvorfor det er flere hoteller her, det er ikke folk her nå ihvertfall. Uansett, nå reiser vi videre til Gili Islands også håper vi at det er bedre der. Lenke til kommentar
hopeless22 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Nå er jeg på bali og kan fortelle litt. Lavsesong nå, så er kanskje bedre i høysesong, uansett. Turiststedene som Kuta og området rundt er helt sinnsykt mas, masse trafikk over allt. ALLE hus med front ut mot gata har en liten butikk, og hvor enn du går som turist vil folk gi deg massasje, finne deg taxi, ha deg inn i butikken osv. det er skittent over alt, og det ser ut som nesten alle bygninger er bygd fine og ikke blitt vedlikeholdt. Hotellene er somregel som friområder fra alt utenfor. Vi reiste derimot lengre utafor, nord for Padangbai. Ikke strender, men de fineste spisestedene vi har sett til nå (men det er allt), så vi skjønner ikke hvorfor det er flere hoteller her, det er ikke folk her nå ihvertfall. Uansett, nå reiser vi videre til Gili Islands også håper vi at det er bedre der. Flotte saker! Vært litt inaktiv en periode nå. Gjort deg noen nye erfaringer? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Vel, joda, det ble til at jeg ble på Gili Trawangan. Det er en øy som det tar ca. 1,5 timer å gå rundt Med mindre du dykker så er ikke dette en øy du kan holde deg aktiv i mer enn noen få dager. Mye mer laidback enn noe annet sted jeg har vært borti ihvertfall. Det er lite mas, eneste er når du kommer inn med båten så er det mange som vil ha deg til å kjøpe rom hos dem. Det er ikke motorisert trafikk på øya, kun hester. En liten ting til å klage på er alle som prøver å selge deg drugs i flere forskjellige former etter mørkets frembrudd, mest weed, siden mushrooms sto det skilt om flere steder at du kunne få kjøpt. Menmen, de tok helt greit et neitakk, så var ikke værre. Nå i lavsesong var prisene også veldig bra, i høysesong (sommerfeien vår) var romprisene fort dobbelt så høye Jeg kan legge til at strendene her er ganske fine, riktignok var det bedre på Gili Air som jeg såvidt var innom fordi det så ut som det var mindre døde koraller i strandkanten. (som er harde og litt ubehagelige når du skal gå ut) Endret 9. mars 2011 av multisync Lenke til kommentar
hopeless22 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2011 Vel, joda, det ble til at jeg ble på Gili Trawangan. Det er en øy som det tar ca. 1,5 timer å gå rundt Med mindre du dykker så er ikke dette en øy du kan holde deg aktiv i mer enn noen få dager. Mye mer laidback enn noe annet sted jeg har vært borti ihvertfall. Det er lite mas, eneste er når du kommer inn med båten så er det mange som vil ha deg til å kjøpe rom hos dem. Det er ikke motorisert trafikk på øya, kun hester. En liten ting til å klage på er alle som prøver å selge deg drugs i flere forskjellige former etter mørkets frembrudd, mest weed, siden mushrooms sto det skilt om flere steder at du kunne få kjøpt. Menmen, de tok helt greit et neitakk, så var ikke værre. Nå i lavsesong var prisene også veldig bra, i høysesong (sommerfeien vår) var romprisene fort dobbelt så høye Jeg kan legge til at strendene her er ganske fine, riktignok var det bedre på Gili Air som jeg såvidt var innom fordi det så ut som det var mindre døde koraller i strandkanten. (som er harde og litt ubehagelige når du skal gå ut) Lest og notert! : ) Mange takk! Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg skal også til Bali i sommer med kjæresten min. Har lite lyst til å henge rundt i Kuta området hele ferien. Hvor bør vi reise for å finne noen litt mindre turistpregede steder? Har også hørt rykter om noen strender som ligger litt utilgjengelig til, vet dere noe om dette? Har ingenting imot å måtte gå et stykke for å komme frem. Tvert imot. Aleksander Lenke til kommentar
multisync Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Etter det jeg hørte var det mange fine steder i Nord, og noen jeg snakket med hadde leid seg scootere og kjørt for å komme til Padangbai, mer eller mindre på hell og lykke ved å følge de få skiltene de fant. På den måten havnet de visst utrolig mange steder de ikek ville fått med seg ellers, for de kjørte konstant feil, og brukte lang tur på reisen. Dette er kanskje ikke helt noe du ser etter siden det krever at man har god tid og en noe større opplevelseslyst enn de fleste Men uansett, nordover er det mye fint, vestover sørkysten er det visst enda mindre turister, og lengre mellom mennesker generelt, man da jeg var der hørte jeg aldri om noen som dro den retningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå