StigAStene Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hei, jeg har et Gainward GeForce GTX 580 med Klokkehastighet: 772 MHz RAMDAC-klokkehastighet: 400 MHz Videominne: 1.5 GB Så lurte jeg bare på om det var mulig og f. eks sette inn et annet GTX 580 bare fra en annen leverandør som f. eks EVGA, ZOTAC, ASUS osv. Er det bare tut og kjør så lenge di har samme Klokkehastighet, RAMDAC-Klokk og Videominne? Eller går det bare ann og kjøre SLI med samme firma? I dette tilfellet Gainward. Ha en flott dag Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Ja, du kan bruke et 580 fra et annet merke, du må ikke ha enda et Gainward. Endret 3. februar 2011 av Smirnoff Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Klokkehastigheten på begge kortene vil automatisk bli justert til det samme som det svakeste av kortene. Men det vil fungere helt fint Endret 3. februar 2011 av fflex Lenke til kommentar
StigAStene Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Klokkehastigheten på begge kortene vil automatisk bli justert til det samme som det svakeste av kortene. Men det vil fungere helt fint Slik at hvis jeg vil, kan jeg hive inn et Gainward GeForce GTX 580 Gold som har litt sprekere hastigheter så vil dette da bli automatisk justert til mitt forrige GTX 580 gainward? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Er anbefalt å bruke det raskeste kortet som primær-GPU, det vil ikke klokkes ned. Lenke til kommentar
StigAStene Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Er anbefalt å bruke det raskeste kortet som primær-GPU, det vil ikke klokkes ned. Ok, slik at hvis jeg kjøper et raskere GTX 580 kort kjører jeg det som primær-gpu og det andre som sekundær og fortsatt få optimal sli løsning? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Uansett om det klokkes ned eller ei, så blir vell resultatet likt det som skjer hos ATi når du blander kort i deres CrossFire. Altså at det raskeste kortet skalerer etter det svakeste det vil si at det venter på at det svakeste kortet blir ferdig. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det er ingen som sier at du ikke har lov til klokke den svake kortet tilsvarende det kjappere kortet heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå